انبوه سازان دولت را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن یاری کنند

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: انتظار داریم انبوه سازان در سراسر کشور و به ویژه انبوه سازان استان فارس در بحث طرح نهضت ملی مسکن ورود کرده و دولت را در اجرای این طرح یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی فارس، محمود رضا طالبان در بیست و یکمین اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران در شیراز، اظهار کرد: در مقطع فعلی آمادگی داریم که ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی را به انبوه سازان استان واگذار کنیم.

وی افزود: رئیس جمهور قول ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را در کشور داده‌اند که در جهت تحقق این امر تاکنون نیز حرکت‌ها و اقداماتی انجام و تا امروز در کشور ساخت حدود ۷۰۰ هزار واحد آغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: در استان فارس نیز تاکنون ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده که در بحث شروع پروژه‌های این طرح فارس مقام دوم کشور را دارد.

طالبان، بیشترین میزان ساخت مسکن ملی را نیز متعلق به این استان دانست و تصریح کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

وی افزود: از ۱۶۰ هزار واحد مذکور حدود ۴۵ هزار واحد به شکل یک و ۲ طبقه و ۱۱۵ هزار واحد نیز به شکل چهار طبقه احداث خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس خاطر نشان کرد: امروز برای ساخت حدود ۳۶ هزار واحد مسکونی در استان به شکل انبوه و آپارتمانی قرارداد منعقد شده و این ظرفیت را داریم که با همین مدل قرارداد واگذاری ساخت منعقد کنیم.

طالبان اضافه کرد: در زمینه تأمین زمین نیز تاکنون در استان ۱۲ هزار هکتار زمین برای ۹۷ هزار واحد زمین تأمین شده و عمده مشکل ما در تأمین زمین مربوط به شهر شیراز و قسمتی هم مرودشت و استهبان است و مابقی شهرها مشکل تأمین زمین نداریم.

وی عدد گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان را ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: تفاهم نامه‌ای با اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان امضا شد تا بتوانیم عمده مصالح ساختمانی که بنا است در این طرح استفاده شود از درون استان تأمین شود و این پول در استان به نحوی حفظ شود.

کد خبر 720303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.