تبلیغ صدور گواهینامه بدون آزمون، غیرقانونی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تبلیغ صدور گواهینامه بدون آزمون غیر قانونی و استفاده از این گواهینامه‌ها تخلف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: به تازگی در فضای مجازی شاهد تبلیغ صدور گواهینامه‌های رانندگی بدون آزمون هستیم که این موضوع غیر قانونی است و افرادی که اقدام به صدور این نوع گواهینامه‌ها می‌کنند برابر قانون مجرم شناخته می‌شوند.

وی افزود: جعل گواهینامه‌های رانندگی به دلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای ندارد و حتی پیگرد قانونی و قضائی برای دارنده گواهینامه جعلی نیز به همراه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: دارندگان گواهینامه جعلی و افرادی که در اسناد و نوشته‌های غیر رسمی ایجاد جعل می‌کنند، علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین هم محکوم خواهند شد.

سرهنگ زارع ادامه داد: رانندگان استفاده کننده از این گواهینامه‌ها هنگام حوادث رانندگی، وسیله‌ای که با آن مرتکب حادثه شده‌اند توقیف خواهد شد و ضمن اینکه هیچ حمایت بیمه‌ای نخواهند داشت، به مرجع قضائی نیز معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند و هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود، جعلی است و جعلی بودن آن برای پلیس با رؤیت گواهینامه و استعلام سیستمی به سادگی قابل تشخیص است، شهروندان فریب جاعلان را نخورند و در صورت اطلاع از چنین مواردی مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 720271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.