خبرهای خوب برای مجموعه «حاج‌آقا علی» رفسنجان

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: به مردم رفسنجان نوید می‌دهیم که در آینده شاهد ارتقاء ثبت بنای ملی مجموعه «حاج‌آقا علی» خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سعید شاهرخی در حاشیه سفر به رفسنجان و بازدید از خانه حاج‌آقا علی اظهار کرد: اولین پیام مجموعه خانه حاج‌آقا علی این است که امین‌التجار این منطقه معرفی شده است و این امانت‌داری در فرهنگ مردم رفسنجان بسیار برجسته و بارز است.

وی با بیان اینکه مردم رفسنجان می‌توانند الگوی فرهنگ برای جامعه ایرانی باشند، افزود: این بنای قاجاری زیر نظر اداره فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی در حال کار است و دقت و مراقبت کارکنان میراث‌فرهنگی و باستان‌شناسی و ناظرین ما بر این مجموعه که نگاه بسیار خوبی برای نگهداری و حفظ اثر داشته‌اند، قابل توجه است.

مدیرکل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: بازبینی در این مجموعه انجام شده است و در تلاش هستیم نواقص و زوایای مضاعفی که به این بنای میراثی آسیب می‌رساند برطرف شود، از جمله لوسترهایی که در سقف این بنا وجود دارد باید حذف شوند.

وی گفت: از نظر خدمات و مسائل مختلفی که در این مکان در زمینه رستوران، کافی‌شاپ و در آینده نزدیک اقامتگاه وجود دارد قابل پسند و رضایت‌بخش بود اما آنچه لازم است نوآوری، ابتکار و خلاقیتی که دوستان ما به عنوان بازارچه صنایع‌دستی در کنار این مجموعه دیدند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: امیدوارم با در نظر گرفتن سامانه‌ای برای سنجش رضایت‌بخشی و رضایت‌سنجی افکار عمومی و جامعه هدف، به حد مطلوب برسیم و شاهد رضایت حداکثری افرادی که اینجا حضور پیدا می‌کنند، باشیم.

کد خبر 720261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.