پارکینگ‌های عمومی سطح شهر بجنورد باید گسترش پیدا کند

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها در بجنورد تبدیل به یک معضل شده است، گفت: پارکینگ‌های عمومی سطح شهر بجنورد باید گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی رشیدی امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در کارگروه ترافیک خراسان شمالی اظهار کرد: ورودی و خروجی شهرهای خراسان شمالی باید ساماندهی شوند.

وی با اشاره به گره‌گشا بودن تقاطع‌های غیر هم سطح برای کاهش ترافیک، افزود: باید در این حوزه طرح‌های دقیقی بررسی شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شهرداری و دستگاه‌های مرتبط برای رفع گره ترافیک شهری در کوتاه مدت با ایجاد چهار راه‌ها، رفع نقاط حادثه خیز و سایر موارد اقدام کنند.

رشیدی با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه دوم کاهش تصادفات درون شهری را در کشور دارد، اضافه کرد: باید با اقداماتی از جمله رفع نقاط حادثه خیز در شهرها این جایگاه را ارتقا داد.

وی ادامه داد: رفع گره ترافیکی و نقاط حادثه خیز باید در تمام شهرهای این استان انجام شود و این مهم نیازمند اقدامات جدی از سوی دستگاه‌های مرتبط است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی خواستار مناسب‌سازی معابر عمومی شد و تاکید کرد: در شهرهای بجنورد و شیروان در این راستا اقداماتی انجام شده است و باید شهرهای دیگر در این زمینه اقدام کنند.

رشیدی بر ایجاد و گسترش پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر بجنورد تاکید کرد و گفت: این مهم باید در این شهر فرهنگ سازی شود چرا که پارک خودروها در کنار خیابان‌ها به یک معضل شهری تبدیل شده است.

وی افزود: افزایش پارکینگ‌های عمومی بخشی از گره ترافیکی شهر بجنورد را مدیریت می‌کند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی بر ایجاد پیاده‌راه برای افزایش شور و نشاط اجتماعی تاکید و اضافه کرد: در روزهای جمعه چهار راه مخابرات برای این طرح مناسب است که این موضع به تصویب جلسه کارگروه ترافیک استان نیز رسید.

کد خبر 720244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.