ثبت‌نام اعتکاف از فردا در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ثبت‌نام مراسم اعتکاف از فردا، سه‌شنبه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با پیامک به شماره ۹۰۰۰۸۵۲۳ لینک ثبت‌نام را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی جهانشاهی امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن ایام اعتکاف برگزار شد، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مسئله اعتکاف را یکی از رویدادهای مهم برای ارتقای معنوی جامعه دانستند.

وی با بیان اینکه اعتکاف شرعی رویدادی است که مردم به مدت سه تا هفت روز در مسجد عبادت می‌کنند و یک سری مسائل را بر خود حرام می‌کنند، افزود: می‌توان اعتکاف را در مساجد جامع و غیرجامع انجام داد و این اداره‌کل به عنوان دستگاه فرهنگی وظیفه دارد زیرساخت‌ها را برای برگزاری باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی فراهم کند.

وی گفت: سال گذشته قریب به هفت هزار نفر در بیش از ۴۰ مسجد در مراسم اعتکاف شرکت کردند که بیش از دو هزار نفر نیز دانش‌آموزان بودند.

حجت‌الاسلام جهانشاهی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۱۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند، بیان کرد: سال جاری قریب به ۸۰ مسجد برای اعتکاف در نظر گرفته شده است که بیش از ۲۰ مسجد نیز برای اعتکاف دانش‌آموزی آماده شده‌اند.

وی ادامه داد: اقداماتی از جمله چاپ کتابچه ویژه اعتکاف، آموزش کادر فرهنگی، اعزام گروه‌های تبلیغی از خارج و داخل استان به مساجد سطح استان نیز انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: سعی کردیم زیرساخت‌های مساجد در حوزه بهداشتی، سرمایشی و گرمایشی را تقویت کنیم، همچنین سعی کردیم هزینه تمام‌شده اعتکاف را کاهش دهیم و این هزینه ۲۵۰ هزار تومان برای هر نفر است.

وی گفت: ثبت‌نام اعتکاف از فردا، سه‌شنبه، در وبگاه https://etekafsb.com آغاز خواهد شد و مردم با شماره ۹۰۰۰۸۵۲۳ می‌توانند لینک ثبت‌نام را دریافت کنند.

حجت‌الاسلام جهانشاهی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای آموزش به کادر فرهنگی مساجد، مسئله بعد از اعتکاف است و تیم فرهنگی باید برای این ظرفیت برنامه‌ریزی کند و از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند تا جمعیت قابل توجهی پایبند مسجد شوند و نیز رونق مسئله اعتکاف باعث رونق نمازهای جماعت شود.

کد خبر 720211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.