بازگشایی محور ارتباطی ۶۵۰ روستای کردستان/ گردنه ژالانه همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: از زمان ورود موج بارشی به استان کردستان تاکنون راه ارتباطی بیش از ۶۵۰ روستا بازگشایی شده است و راهداران با جدیت در حال تلاش برای بازگشایی ۹۰ روستای مسدود هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی راهداری کردستان، فرزاد حسنی اظهار کرد: از زمان ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته گذشته، با توجه به هشدار نارنجی اداره‌کل هواشناسی، تمهیدات لازم بین نهادهای استانی انجام شد و راهداران کردستانی طی چند روز اخیر با وجود تداوم بارش سنگین برف در استان خدمت‌رسانی کرده‌اند و عملیات راهداری برای خدمات‌رسانی به هم‌وطنان همچنان تداوم دارد.

وی افزود: بارش برف و کولاک شدید در گردنه‌های استان منجر به کندی تردد شده بود که با توجه به تمهیدات انجام شده و محدودیت‌های تردد در کمترین زمان ممکن ترافیک به روال عادی برگشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با بیان اینکه بارش‌ها از دو روز گذشته شدت بیشتری پیدا کرد، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی همکاران ما در انجام عملیات‌ها، انسداد مجدد راه ارتباطی روستاهاست که با تلاش راهداران در حال بازگشایی است.

حسنی با اشاره به انسداد گردنه ژالانه سروآباد ادامه داد: نیروهای راهداری با تمام توان در حال برف‌روبی این محور هستند، اما ارتفاع بالای برف بازگشایی مسیر را کند کرده، به همین علت این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی تعداد روستاهای دارای محور مسدود شده را ۹۰ روستا اعلام کرد و افزود: از زمان ورود موج بارشی به استان تاکنون راه ارتباطی بیش از ۶۵۰ روستا بازگشایی شده و همکاران ما با جدیت در حال تلاش برای بازگشایی دیگر روستاها هستند.

برف‌روبی ۲۵ هزار کیلومتر باند از محورهای کردستان‌

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه از زمان آغاز بارش‌ها بیش از ۲۵ هزار کیلومتر باند از محورهای استان برف‌روبی شده است، اضافه کرد: از این میزان بیش از ۱۸ هزار کیلومتر باند اصلی و حدود هفت هزار کیلومتر راه روستایی بوده است.

حسنی با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده بیش از ۱۷۰۰ خودروی گرفتار در برف در محورها رهاسازی شده است، خاطرنشان کرد: میزان شن و ماسه مصرفی جهت برف‌روبی در این مدت حدود ١٢ هزار تن بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در بازه پنج روز گذشته از ظرفیت ٣٨٣ دستگاه و ۶۶۴ نفر از عوامل راهداری استفاده شده است، تصریح کرد: در این ایام تلفن ١۴١ گویای اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیش از ۲۶ هزار بار به صدا درآمده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به انجام ۲۰ مقطع ریزش‌برداری در مسیرهای روستایی و فرعی گفت: در محور سروآباد-هورامان نیز بیش از ۴۰ مورد ریزش بهمن داشته‌ایم که با کمک نیروهای راهداری پاک‌سازی شد.

کد خبر 720186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.