تقویت بنیه علمی و مهارتی رسانه در گرو همکاری با دانشگاه

سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: همکاری مشترک خبرگزاری ایمنا و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی افزایش دانش و مهارت دانشجویان در حوزه خبر و رسانه را به دنبال خواهد داشت، به‌طوری که آثار آن را می‌توان در کوچه پس‌کوچه‌های شهر مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تفاهم نامه همکاری خبرگزاری ایمنا و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان صبح امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ با حضور غلامرضا مالکی، سرپرست دانشگاه و محسن آنالویی، مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به‌منظور انجام همکاری‌های علمی، آموزشی و مهارتی، ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش‌های مهارتی در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت یا مقطع‌دار، برگزاری رویدادهای شتاب (استارآپ) جشنواره‌ها و المپیادهای مهارتی، همکاری و مشارکت دو نهاد در برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارتی، پیاده‌سازی نظام صلاحیت حرفه‌ای و شغلی و ایجاد مراکز نوآوری و رشد تخصصی در حوزه رسانه منعقد شده است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری خبرگزاری ایمنا با دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان

غلامرضا مالکی، سرپرست دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: اگر دانشجویان در هر رشته‌ای در حوزه خبر و رسانه بتوانند در محیط واقعی کار قرار بگیرند، پس از فارغ‌التحصیلی آماده ورود به محیط کار می‌شوند؛ از این‌رو امیدواریم این تفاهم‌نامه سریع‌تر اجرایی شود.

وی ادامه داد: به‌طور حتم همکاری مشترک خبرگزاری ایمنا و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی افزایش دانش و مهارت دانشجویان در حوزه خبر و رسانه را به دنبال خواهد داشت، به‌طوری که آثار آن را می‌توان در کوچه پس‌کوچه‌های شهر مشاهده کرد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری خبرگزاری ایمنا با دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان

محسن آنالویی، مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به وضعیت منابع انسانی در عرصه رسانه و اهمیت ارتباط رسانه با دانشگاه اظهار کرد: کشف استعداد، آموزش نیروی انسانی و توجه به آموزش «مسئله‌محور» از جمله رویکردهای خبرگزاری است که می‌توان با همکاری مشترک دانشگاه و رسانه نسل جدیدی از خبرنگاران خبره و تخصصی را تربیت و به جامعه رسانه‌ای معرفی کرد.

وی ادامه داد: ضرورت توجه به مهارت‌آموزی دانشجویانی که در حوزه‌های مختلف رسانه تحصیل می‌کنند، همچنین آموزش ضمن خدمت خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه اهمیت فضای آموزش را بالا برده است، از این‌رو امضای تفاهم‌نامه و همکاری مشترک با دانشگاه می‌تواند این خلأ را جبران و نیروهای توانمندی را در حوزه خبر و رسانه تربیت کند.

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا تصریح کرد: با تقویت مهارت‌ها می‌توانیم خبرنگارانی خلاق را برای پیگیری مسائل مختلف اصفهان آموزش دهیم، البته این تفاهم‌نامه نیاز به پیوست عملیاتی دارد که باید هرچه زودتر آماده شود.

کد خبر 720176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.