کرمانشاه دومین استان پرتلفات در فوت‌های ناشی از حوادث کوهستانی است

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری، ۷۰۱ عملیات توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد باقر محمدی امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ با اشاره به آمادگی جمعیت هلال‌احمر برای امدادرسانی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز ۷۰۱ عملیات توسط جمعیت هلال‌احمر در استان کرمانشاه انجام گرفته که شامل عملیات‌های جاده‌ای، آتش‌سوزی و مراتع، خدمات حضوری، کوهستانی، سیل و آب‌گرفتگی و زلزله بوده است.

وی افزود: از مجموع عملیات‌های انجام شده توسط هلال‌احمر تعداد ۴۳۵ عملیات جاده‌ای بوده که بیشترین آمار از اقدامات هلال‌احمر را به خود اختصاص داده و پس از آن عملیات کوهستان با ۱۱۳ حادثه ناگوار بیشترین آمار را به ثبت رسانده است که این آمار به دلیل سطح بالایی که در بین عملیات‌ها دارد در حوزه حوادث کوهستان رتبه ششم کشوری و در تعداد فوتی‌های این حادثه رتبه دوم کشور از آن استان کرمانشاه است که این مسئله زیبنده این استان نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در پی بروز حوادث رخ داده هلال‌احمر استان کرمانشاه تعداد ۶۶۸ نفر را به مراکز درمانی انتقال داده و هم‌اکنون نیز با توجه به شروع فصل زمستان و آمادگی لازم در ۱۵ پایگاه ثابت برای امدادرسانی فراهم شده است.

محمدی ادامه داد: علاوه بر آمادگی پایگاه‌های ثابت حدود شش پایگاه موقت، تیم‌های واکنش سریع، بالگردها و مراکز کنترل عملیات فرماندهی هم در مرکز و هم در ۱۵ شعبه شهرستانی نیز در طرح زمستانی و آمادگی هلال‌احمر تا بیستم اسفند مهیا شده است و در صورت نیاز تمام تیم‌های آماده‌باش وارد عمل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۵۰ نیروی امدادی در هلال‌احمر استان کرمانشاه به صورت مستقیم سازماندهی شده‌اند و در حال آماده‌باش هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این فصل خطرات بسیاری به ویژه در جاده‌ها برای رانندگان و در کوهستان‌ها برای کوهنوردان وجود دارد، توصیه می‌شود رانندگان ملزومات ایمنی همچون زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: کوهنوردان نیز از صعود به بخش پرخطر و پرریسک کوه بدون مشورت و همراهی هیئت کوهنوردی و در زمان اعلام وضعیت قرمز یا نارنجی از رفتن به کوهستان خودداری کنند.

کد خبر 720171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.