واحدهای تولیدی باید استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی تأکید کرد: واحدهای تولیدی باید استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در جلسه کارگروه انتقال صنایع آلاینده (ماده ۱۴ قانون هوای پاک) استان که با دستور کار بررسی وضعیت ۱۰ واحد آلاینده برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت مردم و محیط زیست لازم است واحدهای تولیدی در رعایت استانداردهای بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

وی گفت: از ۱۰ واحد آلاینده موجود در استان، پنج واحد متعلق به شهرداری‌هاست و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر نسبت به جابه‌جایی آن‌ها یا رفع آلایندگی‌ها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به آلایندگی کشتارگاه‌های سنتی گفت: کشتارگاه‌های سنتی مکلف هستند که حداقل‌های استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند و اگر این کار عملی نشود، دامپزشکی از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد کرد.

عباس‌زاده با اشاره به روند کار کشتارگاه سنتی دام بیرجند و پلمب آن به دلیل رعایت نکردن شرایط بهداشتی افزود: تا مدت زمان دو سالی که برای انتقال کشتارگاه سنتی دام بیرجند مشخص شده است، ضوابط بهداشتی تیپ چهار باید در آن رعایت شود و دامپزشکی و محیط زیست بر انجام این کار نظارت کنند.

وی متذکر شد: برای انتقال این کشتارگاه زمین دولتی واگذار می‌شود و در صورت نیاز برای دریافت تسهیلات هم معرفی خواهد شد.

معاون استاندار تصریح کرد: با ایجاد کشتارگاه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در نهبندان و طبس، کشتارگاه‌های موجود جمع‌آوری خواهد شد.

عباس‌زاده ادامه داد: اقدامات لازم در خصوص رفع آلایندگی از واحدهای شن‌شویی و کارخانه‌های آسفالت برخی شهرستان‌ها هم انجام خواهد شد.

کد خبر 720163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.