افتتاح طرح آب‌رسانی به ۳۰۰ هکتار از اراضی گچساران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آب‌رسانی به ۳۰۰ هکتار از اراضی تنگ انگشترک گچساران تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح روز _یکشنبه، بیست‌وپنجم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های متعددی در گچساران در حوزه آب منطقه‌ای در دست اجراست و تاکنون اعتبارات خوبی به آنها اختصاص یافته است.

وی افزود: افزایش اعتبارات در حوزه امور آب گچساران در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با اشاره به فعال بودن پروژه‌های مهم آب منطقه‌ای در گچساران، گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال طرح آبی در مناطق مختلف گچساران در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در بخش سد، شبکه انتقال آب کشاورزی، تأمین آب شرب، ساماندهی رودخانه و کنترل سیلاب در گچساران در دست اقدام هستند.

مصلح خاطرنشان کرد: در سال‌جاری ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح خط انتقال تأمین آب کشاورزی دو دشت آبرزی و تنگ انگشترک گچساران اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی دیم این مناطق آبی خواهد شد، افزود: طرح خط انتقال تأمین آب کشاورزی دشت‌های آبرزی و تنگ انگشترک تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح تأمین آب اراضی تنگ انگشترک به وسعت ۳۰۰ هکتار به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل و هم‌اکنون خط انتقال اصلی تأمین آب اراضی کشاورزی آبرزی به طول پنج و هفت دهم کیلومتر با قطر ۸۰۰ میلیمتر در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: طرح تأمین آب اراضی تنگ انگشترک تا پایان سال‌جاری از سد کوثر تأمین خواهد شد و این طرح آبی هم‌اکنون از سوی چهار پیمانکار فعال است.

کد خبر 720142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.