جمهوری اسلامی یعنی همه مردم با هم در همه امور/ رأی دهید، نظارت و انتقاد کنید

نماینده ادوار مجلس گفت: جمهوری اسلامی یعنی «همه مردم با هم در همه امور»؛ مردم چه روزی که رأی می‌دهند و چه روزی که نظارت می‌کنند و چه روزی که انتقاد می‌کنند باید همواره متحد باشند.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مشارکت آحاد جامعه در صحنه انتخابات اسفند، به تشریح سه نکته مهم در این باب پرداخت و اظهار کرد: اولین نکته این است که نظام جمهوری اسلامی از دو کلمه جمهوری به معنای مردم و اسلامی به منزله چارچوب و محتوا تشکیل شده است؛ با توجه به اینکه ۹۸ درصد از مردم ایران به این نظام رأی دادند و با شرکت در ۳۵ انتخابات بعدی هم این نظام را تأیید کردند؛ بنابراین امروز نیز موظفند در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: ما در مقابل خودمان و در مقابل نظامی که به وجود آورده‌ایم و مردمی که به این نظام رأی داده‌اند، مسئول هستیم. همه مردم ایران سوار بر یک کشتی هستیم و باید در راستای پیشرفت این کشور به مسئولیت خود عمل کنیم و با همراهی، همکاری و همدلی همچون گذشته در انتخابات پیش رو شرکت کنیم.

انتقاد به شرط شرکت در انتخابات

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته بعدی این است که اگر در انتخابات شرکت کردیم بعدها برای نظارت نقد و بررسی میدان داریم ولی اگر کسی شرکت نکرد نمی‌تواند نقد و اشکالی از شرایط موجود در جامعه داشته باشد؛ بنابراین کسی حق انتقاد دارد که از ابتدا در گود باشد، رأی دهد و بر اساس رأی او افراد انتخاب شوند.

نقش انتخابات در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه باید به ظرفیت‌ها و نیازهای کشور نگاه ویژه‌ای شود، خاطرنشان کرد: سومین نکته این است که باید هم‌زمان با نگاه به ظرفیت‌های درونی، نگاهی هم به دشمنان بیرونی بیندازیم. ما آرمانی می‌اندیشیم، اما نمی‌توانیم آرمانی عمل کنیم؛ چرا که دشمنان و مخالفان ما در راستای نرسیدن ما به اهدافمان تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان و مخالفان ما هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران به راه انداختند، هزار میلیارد دلار خسارت بر ما وارد کردند که هنوز برخی از آن تخریب‌ها را نتوانسته‌ایم ترمیم کنیم؛ بنابراین باید کمی انتظاراتمان را معقول کنیم.

حجت‌الاسلام اکرمی ابراز کرد: همه با هم باید آستین‌ها را بالا بزنیم و در صحنه‌های مختلف انتخابات، سازندگی، نظارت و مراقبت دست به هم دهیم و برای ساختن کشور همکاری و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: «جمهوری اسلامی یعنی همه مردم با هم در همه امور»؛ مردم چه روزی که رأی می‌دهند و چه روزی که نظارت می‌کنند و چه روزی که انتقاد می‌کنند باید همواره متحد باشند.

کد خبر 720116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.