اگر ائتلاف موجب افزایش مشارکت مردم شود، عاقلانه و لازم است

نماینده ادوار مجلس گفت: اگر ائتلاف موجب ضربه زدن به مشارکت در انتخابات شود، اشتباه است، اما اگر موجب افزایش مشارکت مردم شود، عاقلانه و لازم است.

محسن کوهکن‌ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره ملزومات افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: بهترین راه برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات این است که به دور از هرگونه تعصب و شرایط کشور، انتخابات، نتیجه انتخابات، تأثیر مجلس قوی و کارآمد در پیشرفت کشور برای مردم به زبان بسیار ساده، منطقی و صحیح بازگو شود که این بهترین مشوق برای مشارکت مردمی است.

ارتباط اقناع‌سازی افکار عمومی با افزایش مشارکت

وی تاکید کرد: این روش تاکنون بسیار مورد استفاده قرار گرفته است؛ با برخورد و صحبت کردن محترمانه، وزین و مستند با افرادی که ممکن است قصد شرکت در انتخابات را نداشته باشند می‌توان آن‌ها را قانع کرد تا در این امر مهم شرکت کنند.

فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: قشر قابل توجهی در جامعه انتخابات را یک وظیفه شرعی و تکلیف می‌دانند و حتی در روز رأی‌گیری با وضو به صحنه انتخابات وارد می‌شوند، چون معتقدند که خون شهدای زیادی به خاطر دین خدا در راه این نظام ریخته شده است؛ از این‌رو دادن همین یک رأی را وظیفه شرعی تلقی می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از مردم نیز با استدلال، مذاکره و منطق در انتخابات شرکت می‌کنند؛ بنابراین صحبت کردن با چنین افرادی بی‌تأثیر نیست.

نقش رسانه در افزایش مشارکت

کوهکن ادامه داد: برای جلب نظر مردم رسانه ملی و سایر رسانه‌های مکتوب نقش بسیار تأثیرگذاری دارد؛ رسانه‌ها می‌توانند از کارشناسان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اعتقادی دعوت کنند تا بر اساس نگاه کاملاً صحیح کارشناسی به مسئله انتخابات پرداخته شود.

وی تاکید کرد: در مدت باقی مانده تا ۱۱ اسفند، اگر چنین شیوه‌ای را دنبال کنیم، به‌طور قطع مشارکت تا حد بسیار قابل توجهی بالا خواهد رفت و آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری است برآورده خواهد شد.

اگر ائتلاف موجب ضربه زدن به مشارکت در انتخابات شود اشتباه است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص اتحاد نیروهای انقلابی برای حضور در کارزار انتخابات ابراز کرد: نفس اتحاد و ائتلاف چیز خوبی است اما این کار به صورت مطلق درست نیست. این مسئله در انتخابات باید به صورت اهم و مهم بررسی شود. اگر ائتلاف موجب ضربه زدن به مشارکت در انتخابات شود اشتباه است، اما اگر موجب افزایش مشارکت مردم شود عاقلانه و لازم است.

حفظ منافع ملی با شرکت در انتخابات

وی ادامه داد: صریح و روشن می‌گویم که در آن سوی مرزها چشم‌هایی در انتظارند تا انتخابات اسفند را تحلیل کنند و دشمنان قسم‌خورده ایران را علیه ما تحریک کنند.

کوهکن با اشاره به حوادث منطقه و ناآرامی در دریای سرخ تاکید کرد: مخالفان حوثی‌ها در یمن بیانیه صریح داده‌اند که با وجود اختلاف نظری که با حوثی‌ها داریم، اما تفنگ ما در کنار تفنگ حوثی‌ها علیه انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها است. در سایر کشورها نیز وقتی پای منافع ملی در میان باشد همه سلبریتیها و مخالفان نظام حاکم عاقلانه فکر می‌کنند و در کنار حکومت خود می‌ایستند.

کد خبر 720114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.