بررسی مشکلات ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان با وزیر راه و شهرسازی

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از دیدار با وزیر راه و شهرسازی و طرح موضوع مشکلات ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمبود بلیت اتوبوس بین شهری از جمله دغدغه‌های شهروندان به‌ویژه افرادی است که برای انجام امور کاری یا شخصی خود باید به‌صورت مداوم با استفاده از اتوبوس سفر کنند؛ موضوعی که پس از دوران شیوع کرونا شدت گرفت و به گفته مسئولان این حوزه خروج ناوگان اتوبوس‌های برون‌شهری و انتقال به صنایع موجب کمبود اتوبوس شده است.

ناوگان هوایی و ریلی کشور با محدودیت مواجه است

در همین رابطه مدیر یکی از شرکت‌های مسافربری می‌گوید: به‌رغم پیگیری‌های پی در پی شرکت‌های مسافربری و حمایت از قشر راننده، تاکنون جلسات مختلفی با مسئولان اداره کل راهداری، استاندار و معاونت عمرانی و جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولان شهری و شورای اسلامی شهر، سازمان پایانه‌های شهرداری داشته‌ایم و کمبودهای این ناوگان را توضیح داده‌ایم.

وی افزود: در این راستا با پیگیری یکی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی به‌صورت حضوری دیدار کردیم و مشکلات این ناوگان را شرح دادیم که در اثر بی‌توجهی چه آینده‌ای گریبان‌گیر حمل‌ونقل برون‌شهری کشور خواهد شد.

این فعال حوزه حمل‌ونقل با اشاره به اینکه ناوگان هوایی و ریلی کشور با محدودیت مواجه است، تصریح کرد: مسئولان کشوری باید نسبت به رفع مشکلات این ناوگان توجه بیشتری داشته باشند، زیرا با وجود مشکلات اقتصادی و نداشتن حمایت و تسهیلات ویژه رانندگان یکی‌یکی از جابه‌جایی مسافران منصرف و پایانه‌های کشور در آینده از وجود اتوبوس خالی می‌شود.

وی اضافه کرد: روزانه خانواده‌های زیادی برای فرستادن فرزندان خود به دانشگاه، رفتن به محل کار یا خدمت سربازی به پایانه‌ها مسافربری مراجعه می‌کنند و وقتی بلیتی دریافت نمی‌کنند، با تردید فرزندان خود را با خودروی سواری می‌فرستند که مقصر این نگرانی از امنیت فرزند خود را از چشم ناوگان مسافربری برون‌شهری می‌دانند.

وظیفه خود می‌دانیم مطالبات مردم را پیگیری کنیم

ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان نیز در این باره گفت: این سازمان در زمینه تأمین ناوگان و قیمت بلیت، رسیدگی به مشکلات شرکت‌های مسافربری و رانندگان دخل و تصرفی ندارد، اما با توجه به اینکه از طریق پایانه‌ها با مردم در ارتباط است و مردم مطالبات و خواسته خود را از طریق سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان مطرح می‌کنند و شهردار اصفهان تاکید بر رفع مشکلات این حوزه دارد، وظیفه خود می‌داند که این مطالبات را پیگیری کند.

وی افزود: در همین راستا، جلسه مشترکی در وزارت راه و شهرسازی با حضور یکی از نمایندگان مجلس اصفهان با وزیر برگزار و مشکلات ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان به‌طور خاص مطرح شد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: خروج ناوگان اتوبوس‌های برون‌شهری به صنعت و کارخانه‌ها، کمبود اتوبوس، ساماندهی قیمت واقعی کرایه سفر، فرسودگی ناوگان اتوبوس‌های برون‌شهری، گران بودن قطعات و لوازم و تعمیرات و بازسازی ناوگان، توازن نداشتن هزینه و درآمد، خروج رانندگان مسافربری برون‌شهری به رسته شغلی رانندگی حمل‌ونقل بار، توجه ناکافی به درخواست‌ها و مشکلات شرکت‌های مسافربری و رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری و پیگیری مشکلات این صنف مطرح شد.

وی ادامه داد: معتقدیم رانندگان اتوبوس‌های برون‌شهری در جبهه اول خدمت مردم برای جابه‌جایی از شهری به شهر دیگر هستند و در این راستا باید به مسائل آن‌ها رسیدگی شود.

توکلی گفت: ما منتقل کننده و پیگیر مطالبات به سرانجام نرسیده ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری اصفهان هستیم و از وزیر راه و شهرسازی درخواست کردیم مشکلات ناوگان برون‌شهری اصفهان را به‌طور ویژه بررسی کند.

کد خبر 720109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.