رشد ۹۵ درصدی کشف کالاهای قاچاق در خراسان شمالی

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی از افزایش ۹۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در استان خبر داد و گفت: اقدامات نظارتی منجر به افزایش کشفیات شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن ناهیدی امروز _یکشنبه، بیست‌وسوم دی_ در کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان شمالی اظهار کرد: کالاهای قاچاق یک تهدید جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق کالا یک پدیده شوم جهانی است، اما باید راه‌حل‌های محلی و اقدامات متناسب با آن داشته باشیم، افزود: قاچاق کالا ضمن آسیب‌ها و ضررهای اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی، سلامت عمومی جامعه را تهدید می‌کند.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی قاچاق کالا را ضربه به تولید ملی و اشتغال کشور عنوان کرد و گفت: بخشی از خروج ارز از کشور از طریق قاچاق انجام می‌شود که آسیب‌های اجتماعی و به دنبال آن بحران‌های اجتماعی را در جامعه به دنبال دارد.

ناهیدی بیان کرد: با احساس مسئولیت و توان مضاعف باید در زمینه نظارت و پیشگیری از این مقوله تلاش شود تا شبکه‌های قاچاق متلاشی شود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی سبب ایجاد صدمات جبران‌ناپذیر و هدر رفت انرژی، فرار سرمایه و سرمایه‌گذار است، افزود: نباید انرژی و سرمایه‌های اجتماعی توسط افراد سودجو هدر رود، چراکه این هدررفت انرژی در استان جبران‌پذیر نیست.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۹۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق، گفت: اقدامات نظارتی و تلاش خوبی در عرصه‌های مختلف در سطح استان در حال انجام است که منجر به افزایش کشفیات شده است.

ناهیدی با اشاره به گزارش شرکت برق از کشفیات ماینر غیرمجاز در سطح استان، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از این کشف ماینر رمز ارزها با گزارشات مردمی حاصل شده است.

وی تصریح کرد: مشارکت مردمی در حوزه کشفیات قاچاق حاکی از آن است که مردم برای جلوگیری از هدررفت سرمایه اجتماعی احساس مسؤلیت می‌کنند.

کد خبر 720090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.