کاهش ۳۰ درصدی آتش‌سوزی در بافت مسکونی شهر قم نسبت به سال گذشته

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم گفت: با اقدامات پیشگیرانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی آتش‌سوزی در بافت مسکونی شهر قم بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم شامگاه _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در جلسه هم‌اندیشی شهردار قم با هنرمندان منتخب شهر قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: این معاونت با توجه به گستردگی خود، نقش بسیاری در کسب رضایت مردمی دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد پیمان‌کاران نقش مؤثری در خدمت‌رسانی به مردم دارند، افزود: سیاست شهرداری قم رویکرد پیشگیرانه است نه واکنشی، در نتیجه به ایمنی و تجهیز اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم اضافه کرد: در این راستا با دستور شهردار قم احداث یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های آتش نشانی کشور در بلوار معنوی پیامبر اعظم (ص) در دستور کار قرار گرفته است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه تجهیزات و آموزش‌ها در حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بروزرسانی شده است، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۳۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در بافت مسکونی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های شهری دارای پیوست ایمنی هستند، خاطرنشان کرد: همچنین پیوست فرهنگی نیز در تمام پروژه‌های شهری جاری است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه در افق قم ۱۴۱۴، قم شهری ایمن، پاکیزه و پیشرفته خواهد بود، تصریح کرد: اقدامات بسیاری در عرصه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل انجام شده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه مباحث مدیریت پسماند نیز حائز اهمیت است، یادآور شد: قم نخستین کلان‌شهر کشور در عرصه توقف دفن مستقیم پسماند شهری است.

هزینه ۴۰۰ میلیارد تومانی نظافت شهری

وی با اشاره به اینکه قم کلان‌شهری پاکیزه در کشور است، بیان کرد: در طول سال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه تنظیف، پاکسازی و نگهداری شهر می‌شود.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در سال ۱۴۰۲ منعقد شده است، ابراز کرد: ایجاد شهرک بازیافت، مزرعه خورشیدی و تدوین طرح جامع مدیریت پسماند ازجمله این پروژه‌ها هستند.

تدوین طرح جامع فضای سبز شهر قم

وی با اشاره به اینکه شهر قم در حال حاضر ۴۰۰ بوستان به وسعت ۲۸ میلیون متر مربع دارد، اظهار داشت: از نظر فضای سبز در میان کلانشهرهای کشور، شهر قم به رتبه سوم رسیده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری قم با بیان اینکه تدوین طرح جامع فضای سبز ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطلوبی در راستای نورپردازی و ایجاد جلوه‌های نوری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تقاطع‌های سه سطحه و زیرگذرها نورپردازی شده‌اند، عنوان کرد: اجرای پروژه‌های نقش برجسته، دیوارنگاره‌ها و نصب تندیس‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

اصفهانیان مقدم در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح کوچه‌های آسمانی، احداث بزرگ‌ترین گلزار شهدای مدافع حرم در میان کلانشهرهای کشور، ایجاد پیوست فرهنگی برای تمام پروژه‌ها، تدوین نظام مسائل فرهنگی در تمام بوستان‌ها، تخصیص ۵ میلیارد تومان برای مناسب‌سازی بوستان‌ها برای فعالیت گروه‌های مردمی و … ازجمله اهم برنامه‌های شهرداری قم در حوزه فرهنگی اجتماعی است.

کد خبر 720079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.