پنالتی‌های امارات مقابل هنگ‌کنگ صحیح بود

کارشناسان مطرح داوری معتقدند تصمیماتی که کوبل‌داوری درون زمین و اتاق VAR در دیدار تیم‌های ملی فوتبال امارات و هنگ‌کنگ اتخاذ کردند کاملا صحیح بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در سومین روز از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، امروز _یک‌شنبه بیست‌وچهارم دی_ تیم‌های ملی فوتبال امارات و هنگ‌کنگ از ساعت ۱۸:۰۰ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و امارات با نتیجه سه بر یک هنگ‌کنگ را شکست داد.

خبرنگار ایمنا با کارشناسان مطرح داوری درخصوص این صحنه مشکوک گفت‌وگویی داشت که در ادامه نظرات آن‌ها را می‌خوانید؛

تصمیم درست اتاق VAR در تکمیل قضاوت خوب داور وسط

در دقیقه ۳۲ بازی، ضربه مهاجم اماراتی در محوطه جریمه به دست «گربیگ» برخورد کرد. داور بازی ابتدا خطای هند اعلام نکرد، اما پس از بررسی در اتاق کمک داور ویدئویی خطای هند اعلام شد تا «الامیری» در دقیقه ۳۴ دروازه هنگ‌کنگ را از روی نقطه پنالتی بازی کند و بازی یک بر صفر شود.

حیدر سلیمانی: دست مدافع بیش از حد باز شد و در حالت طبیعی قرار نداشت و اعلام هند و پنالتی صحیح بود. داور وسط هند مدافع را دید، اما به‌منظور اینکه توپ مستقیم به دست برخورد کرد یا ابتدا به پای مدافع و بعد به دست صحنه را مورد بازبینی قرار داد.

علیرضا یزدانی: زاویه جای‌گیری به‌گونه‌ای بود که می‌توانست بدون مراجعه به VAR هم تصمیم‌گیری درستی داشته باشد، اما زمانی‌که به بازبینی رفت به‌درستی پنالتی به‌سود تیم ملی امارات اعلام شد.

جلوگیری از تصمیم اشتباه داور وسط با دخالت VAR

بازی پرحاشیه و پرسوت امارات و هنگ‌کنگ که ۱۰ دقیقه هم وقت‌اضافه داشت باز هم با یک صحنه مشکوک مواجه شد و امارات پس از بازبینی صحنه مشکوک در محوطه جریمه هنگ‌کنگ، با تصمیم VAR پنالتی گرفت و الغسانی از روی نقطه پنالتی باز هم برای امارات گلزنی کرد.

حیدر سلیمانی: در این صحنه داور وسط نتوانست تشخیص خطا دهد و از طریق اتاق VAR به داور اعلام کردند خطا اتفاق افتاد و بعد از چک کردن دوباره صحنه، پنالتی را به‌سود امارات تشخیص داد که کاملاً درست بود.

علیرضا یزدانی: صحنه‌ای که پیش آمد همانند صحنه مشکوک اول بود و داور به‌همراه کمک‌داور قبل از رفتن به بازبینی باید پنالتی می‌گرفتند، اما دخالت کمک‌داوران ویدیویی پنالتی را تائید کرد. البته که در این دو صحنه مشکوک که به‌وجود آمد داور وسط می‌توانست با جای‌گیری درست به VAR هم مراجعه نکند؛ ضمن اینکه بازی سختی نبود.

کد خبر 720071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.