محور فرهنگی تاریخی شهر قم به طول ۶ کیلومتر بهسازی شد

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم گفت: به منظور ساماندهی بافت‌های پیرامون حرم و شناسایی ابعاد مختلف فرهنگی شهر قم، پروژه بهسازی محور فرهنگی تاریخی را در شش کیلومتر در ۱۷ محله تاریخی شهر قم اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، علیرضا خاکی شامگاه _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در دیدار شهردار قم با هنرمندان منتخب شهر مقدس قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان به ساماندهی فضاهای پیرامون حرم می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگ مقیاس را در دستورکار داریم، مطرح کرد: رویکرد این پروژه‌ها بیش‌تر ایجاد فضای امن و با آرامش برای حضور شهروندان است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم از تملک مغازه‌های اطراف قبرستان نو یاد کرد و گفت: فضای پنج هکتاری رها شده در اطراف حرم در سال‌های آینده ساماندهی خواهد شد.

مردم شاهد تحولات هسته مرکزی خواهند بود

خاکی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلف شناسایی و احیا شده است، عنوان کرد: ظرف یکی دو سال آینده مردم تحولات را در هسته مرکزی شهر شاهد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه محور فرهنگی و تاریخی تأثیر بسیاری در قم داشته است، خاطرنشان کرد: تلاش داشتیم ابعاد مختلف شهر قم را شناسایی و معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم اضافه کرد: به منظور ساماندهی بافت پیرامون حرم و شناسایی ابعاد مختلف فرهنگی شهر قم پروژه محور فرهنگی تاریخی را در شش کیلومتر در ۱۷ محله تاریخی شهر قم با کف‌سازی، جداره‌سازی و بهسازی کامل کرده‌ایم.

خاکی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها احیای بازار کهنه بوده است، تصریح کرد: تلاش داریم بزرگ‌ترین مجموعه خصوصی صنایع دستی را در این محور فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه محورهای فرهنگی و تاریخی شهر قم را مدنظر قرار داده‌ایم، یادآور شد: شهر قم ویژگی‌های معرفی نشده بسیاری دارد که هنوز شناسایی و معرفی نشده‌اند.

کد خبر 720059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوثر IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 0
    با سلام و تحیت در طرحهای بافت فرسوده و قدیمی اطراف حرم مطهر ، یک ناشیگری بسیار ملموسی پیداست و معلوم میشود که طراحان این طرحها اصلا و ابداً ملاحظات را در نظر نگرفته و هیچ چیزی برایشان مهم نیست !!!! مثلا در طرح بلند مرتبه سازی ساختمانها، به هر ساختمانی بغیر از همکف ، بیستر از دو طبقه اجازه ساخت نمیدهند!!! حال آنکه ساختمانهایی که در جلوی آنان از قبل ساختمانهایی با چهار طبقه ساخته شده اند و این ساختمانهای قبل از خودشان را پشت سر گذاشته اند ، دیگر چه دلیلی دارد که اجازه بیشتر از دو طبقه به آنها ندهند ؟!!!! و وقتی که از کارشناسان میراث فرهنگی تین ماجرا را سئوال میکنیم ، هیچ جواب قانع کننده ای که نمیدهند ، بلکه ماجرا را به شهرداری حواله داده و از خود رفع تکلیف میکنند؟!!! جالبتر اینکه وقتی قضیه را از کارشناسان شهرداری میپرسیم ، آنان هم در جواب میگویند ،قانون است و از دست ما کاری بر نمی آید!!! اینجاست که مخاطب متوجه بی مسئولیتی مسئولین مربوطه میشود و به رها بودن سیستم اداری استان پی خواهد برد!!!! بسیاری از معضلات شهری برای خود راهکاری مناسب دارند که فقط با دلسوزی و توجه ویژه ، قابل حل شدنند
  • محمد IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 0
    👌