کم توجهی به درس تربیت بدنی مدارس چالش‌های اجتماعی به‌ همراه دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کم توجهی به درس تربیت بدنی در مدارس چالش‌های اجتماعی و سلامتی را برای دانش آموزان به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، وجیهه فاضل عصر امروز شنبه -۲۴ دی- در جلسه شورای معاونین اداره آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به ضرورت‌ها و الزامات دوره ابتدایی اظهار کرد: درس تربیت بدنی مثل دیگر دروس حائز اهمیت بوده و نباید مورد بی مهری آموزگاران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه معلمان باید در کنار دانش آموزان فعالیت ورزشی انجام دهند، افزود: این زنگ درسی برای ایجاد تحرک، شناسایی استعدادها و نشاط کودکان و نوجوانان اهمیت داشته و نباید مورد بی مهری و کم توجهی قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با انتقاد از کم توجهی برخی از آموزگاران نسبت به این درس، خاطرنشان کرد: کم توجهی به درس تربیت بدنی در مدارس چالش‌های اجتماعی و سلامتی را برای دانش آموزان به همراه دارد.

وی به هویت ملی کشورمان اشاره کرد و اذعان داشت: باید نسبت به هویت و مبانی اصیل ملی توجه داشته باشیم که اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در مدارس در همین راستا انجام می‌شود.

فاضل مدیران مدارس را به نصب پرچم برافراشته و زیبا در مدارس توصیه کرد و گفت: نصب پرچم ایران در کشور بر هویت بخشی و ایجاد روحیه افتخار ملی در همه دوره‌ها به ویژه ابتدایی مورد توجه است.

وی به طرح یک روز بدون کیف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امسال این طرح در مدارس استان اصفهان فراگیر شده که برای کیفیت بخشی و دستیابی به اهداف عالی آن کاربرگ و دستورالعمل ابلاغ شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بی برنامگی و رهایی دانش آموزان به حال خود در این روز را آسیب ساز دانست و اظهارداشت: این طرح برای آموزش مفاهیم علمی، فرهنگی و اجتماعی در یک محیط متفاوت است و نباید بدون برنامه پیش برود.

وی به اجرای زنگ فضیلت برای اقامه نماز جماعت در مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: این برنامه با هدف جذب دانش آموزان و ترویج فرهنگ اقامه نماز صورت می‌گیرد و در کنار آنان آموزگاران و تیم اجرایی مدرسه نیز باید همراهی کنند.

فاضل یادآورشد: ترویج معارف اسلامی و دینی جز مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش به حساب می‌آید و نباید نسبت به این فضائل اخلاقی کم مهری صورت گیرد.

وی همچنین به نظم و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مستندسازی تصمیمات شورای آموزگاران، شورای مدرسه و دفاتر اداری به عنوان سند بالادستی هر مدرسه حائز اهمیت بوده و در نظارت‌ها و شرایط خاص از آن استفاده خواهد شد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بعضی از مدیران مدارس و یا معلمان نسبت به اسناد و آئین نامه‌ها کم توجهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در نظارت‌های دوره‌ای و ارزشیابی‌ها این مؤلفه ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به کیفیت بخشی خدمات در نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: معلمان و تیم اجرایی مدرسه باید به دور از رفتارهای سلیقه‌ای فعالیت خود را انجام دهند و رفتار تخصصی از آنها در تعلیم و تربیت مورد انتظار بوده و نباید خود را دستخوش خواسته‌های غلط دیگران قرار دهند.

به گزارش ایمنا، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان همراه با تیمی از کارشناسان این معاونت از مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک بازدید کردند.

کد خبر 720045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.