برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در ۸ مسجد در زاهدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراسم اعتکاف دانش‌آموزی سال‌ جاری در هشت مسجد در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام مصطفی جهانشاهی اظهار کرد: کارها و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی باید به سمت و سوی مردمی شدن پیش رود و باید در آینده شاهد که مساجد بدون دخالت دستگاه‌های حاکمیتی اقدام به اجرای مراسمی به مثل اعتکاف کنند و برنامه‌های پذیرایی، فرهنگی، قرآنی و مذهبی را به بهترین شکل ممکن پیش ببرند.

وی افزود: با همت و تلاش ارکان مساجد و هیئتی‌ها و خیران، توانستیم سال گذشته از قریب به هفت هزار نفر در مراسم اعتکاف سیستان و بلوچستان پذیرایی کنیم، سال جاری در تلاش هستیم که این رقم به چند برابر افزایش پیدا کند و همه علاقه‌مندان بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند و بهره لازم را ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که در حوزه پشتیبانی و کمک‌های مورد نیاز مساجد تا حد توان در خدمت مساجد میزبان اعتکاف سال جاری خواهیم بود، اذعان کرد: در حوزه مالی و کمک در تأمین پذیرایی و خدمات فرهنگی و مذهبی، لازم است مردم هر محل و خیران نیز به کمک مساجد بیایند.

وی با تاکید بر پررونق برگزار شدن اعتکاف دانش‌آموزی گفت: با توجه به تجربه سال گذشته در چندین مسجد استان برای برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی، سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، هشت مسجد در زاهدان برای اعتکاف آماده است و در حال پیگیری تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش در این زمینه هستیم.

حجت‌الاسلام جهانشاهی بیان کرد: اعتکاف‌های دانش‌آموزی بسیار مهم است و باید برنامه این اعتکاف‌ها ویژه‌تر دیده شوند و در صورت امکان، دانش‌آموزان هر مدرسه با ارکان خود مدرسه در یک مسجد حضور پیدا کنند و معتکف شوند و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و آموزشی خود را دنبال کنند.

کد خبر 720040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.