افتتاح شعبه ویژه حل اختلاف در زندان مرکزی کرمانشاه

با حضور مقامات قضایی و مدیران زندانهای استان کرمانشاه دفتر شعبه حل اختلاف در ندامتگاه مرکزی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، صبح امروز یکشنبه _ بیست و چهارم دی_ شعبه حل اختلاف در ندامتگاه مرکزی کرمانشاه با حضور فلاحی معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه، حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه، امید صالحی رئیس زندان مرکزی کرمانشاه و جمعی از مقامات قضائی و مدیران اداره کل زندان‌های استان کرمانشاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

یزدان فلاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با کمک معاون قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور امروز موفق شدیم شعبه ویژه حل اختلاف را در زندان مرکزی استان کرمانشاه افتتاح کنیم.

وی گفت: این سومین شعبه ویژه در زندان‌های استان پس از زندان پاوه و سقز است که در زندان مرکزی کرمانشاه افتتاح شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه گفت: هدف از تشکیل این شعبه در شورای حل اختلاف ایجاد صلح، سازش، رضایت و بخشایش بین طرفین است.

وی گفت: زندانیانی که دسترسی به بیرون ندارند و از امکاناتی که دیگران در بیرون زندان دسترسی دارند محروم هستند مشکلاتشان در داخل زندان و توسط این شعبه ویژه رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

فلاحی گفت: کاهش جمعیت کیفری در زندان از نتایج مهم و مثبت شعب ویژه حل اختلاف در زندان است و از طرفی موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری خواهد شد.

وی گفت: همچنین اگر زندانیان مشکلاتی با هم‌دیگر داشته باشند یا فرد زندانی با فردی خارج از زندان داشته باشد توسط این شعبه ویژه رسیدگی و حل و فصل می‌شود

در ادامه حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: در ابتدای ماه مبارک رجب شعبه ویژه شورای حل اختلاف در زندان مرکزی کرمانشاه با حضور معاون قضائی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه افتتاح شد.

وی گفت: در دو زندان شهرهای سقز و پاوه قبلاً موفق به راه اندازی شعب ویژه حل اختلاف شدیم و خوشبختانه عملکرد بسیار خوب این دو شعبه را شاهد بودیم و این شعبه در زندان پاوه در سال گذشته موفق به اخذ ۶۷ مورد رضایت از شاکی شد و امسال نیز تاکنون توانستند رضایت ۶۰ شاکی را جلب کنند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: شعبه ویژه حل اختلاف در زندان توانسته است با تلاش دلسوزانه در یک پرونده بابت ۲۲ میلیارد تومان از شاکی رضایت بگیرد و گذشت حاصل شد و امسال نیز در پرونده دیگر توانستیم سه و نیم میلیارد تومان رضایت اخذ کنیم.

وی گفت: دو مورد رضایت بابت پرونده قصاص در شعبات حل اختلاف شاهد بودیم و یک مورد نیز امروز همزمان با آغاز به کار شعبه ویژه حل اختلاف در زندان مرکزی کرمانشاه انجام خواهد شد.

پوریانی گفت دو نکته در مورد شعب ویژه حل اختلاف در زندان حائز اهمیت است ابتدا اینکه موجب کاهش جمعیت کیفری در زندان می‌شود و دوم، باعث آرامش روحی و روانی زندانیان می‌شود و قابل عرض است که تعدادی از زندانیان سالهاست که در زندان حضور دارند و به نوعی ناامید هستند و فعالیت شعب ویژه شورای حل اختلاف باعث ایجاد امیدواری برای بازگشت زندانیان به جامعه می‌شود.

امید صالحی مدیر زندان مرکزی کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت: امروز به مناسبت فرارسیدن ماه رجب شاهد افتتاح شعبه ویژه حل اختلاف در ندامتگاه مرکزی کرمانشاه بودیم و خدا را شاکرم به دلیل وجود همکارانی دلسوز در واحدهای مختلف زندان از جمله واحد فرهنگی، مددکاری و غیره که همگی با همه توان و ظرفیت به دنبال اخذ رضایت از شکات زندانیان بودند و الحمدلله با استقرار و شروع به کار شعبه ویژه حل اختلاف در زندان مرکزی کرمانشاه تمامی فعالیت‌ها متمرکز و قانونمند می‌شود و امیدوارم در امر خیر و خداپسندانه اخذ رضایت از شکات برای زندانیان قدم برداریم.

کد خبر 720021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.