آزادسازی ۸۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در گیلان

فرمانده انتظامی استان گیلان از آزادسازی ۸۰ هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال در شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی با اشاره به دریافت خبر تصرف اراضی توسط افرادی در شهرستان رودبار، افزود: در تحقیقات پلیس و بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، افراد سودجو ۸۰ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن‌ها را به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد و ۲۰ متهم در این خصوص با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

کد خبر 720017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.