برخورد سلبی با معضلات فرهنگی کارساز نیست

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخوردهای سلبی با معضلات فرهنگی کارساز نیست و باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سید علی ملک‌حسینی روز_ بیست‌وچهارم دی_ در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: جوانان و نوجوانان امروز در فضایی هستند که تذکرات و جلسات ما جواب نمی‌دهد و برنامه‌های آموزش و پرورش متناسب با تفکر آن‌ها نیست.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی دهه ۷۰ با الان قابل مقایسه نیست، در فرهنگ عقب گرد داریم و برنامه‌ها بی‌محتوا و آماری است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گذشته محفل شبی با قرآن با حضور اساتید مصر در استان برگزار می‌شد، حالا سال‌ها است از این برنامه‌ها نداریم و برنامه‌ها تکراری و جذبه ندارند.

ملک‌حسینی با اشاره به فعالیت‌های مقابله با اسلحه در قالب «نه به تیراندازی» تصریح کرد: با عوامل تیراندازی در دادگستری برخورد داریم، اما به تازگی اتفاق دیگری روی داد که نشان می‌دهد برنامه‌ای برای کنترل این آسیب وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با جوانی که در تبلیغات انتخابات با هدف قدرت نمایی تیراندازی کرده برخورد کردیم اما وقتی بخواهیم جلوی یک آسیب را بگیریم باید برنامه‌ای جایگزین برای کنترل داشته باشیم، برای کنترل هیجان جوانان و بکارگیری استعداد آنها چه برنامه‌ای اجرا شده؟ چند باشگاه تیراندازی راه‌اندازی شده که استعدادها به این سمت سوق داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد سلبی کارساز نیست باید الگوی مناسب تعریف شود و برنامه فرهنگی اجرا شود تا برنامه‌های جایگزین و شادی آفرین داشته باشیم.

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: برنامه‌های فرهنگی به نسبت اعتبارات کم نیست اگرچه اجرای برنامه فرهنگی هیچ گاه به حد مطلوب نمی‌رسد.

وی در خصوص معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان با اشاره به اینکه وقتی اتفاقی روی می‌دهد نگاه‌ها به سمت نهادهای فرهنگی است، برگزاری نشست با معتمدان و ریش سفیدان با حضور نماینده ولی فقیه را از جمله برنامه‌های انجام شده در این راستا عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه دانش‌آموزی سال تحصیلی امسال هفت هزار دانش‌آموز از یاسوج در سینما فیلم دیدند و اتفاق بی‌سابقه بود.

درخشان تصریح کرد: اعیاد و جشن‌ها به همت متولیان فرهنگی برنامه‌های قابل توجهی برگزار شد و استقبال بی‌سابقه همراه بود در حوزه نمایش یک اثر با موضوع خودکشی از جشنواره منطقه‌ای به مرحله بین‌الملل راه یافت.

این مسئول یادآور شد: ۱۷ فیلم امسال تولید شده و به اجرا رفت شرایط اعتبار دستگاه‌های فرهنگی مانع اجرای بیشتر شده است.

وی انتخابات در استان را خوب پیش بینی کرد و گفت که رسانه‌ها در شورآفرینی نقش دارند هرچند نقدهایی هم به برخی رسانه‌ها وارد است.

کد خبر 719998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.