پیش‌بینی بورس فردا ۲۵ دی ۱۴۰۲

به نظر می‌رسد بازار فردا به خاطر کاهش نرخ دلار تنش‌های منفی را تجربه کند، احتمال افت بیشتر صندوق‌های طلا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار بورس امروز مجدد با چاشنی دلار تحرکاتی داشت، برخی از صندوق‌های بورسی نیز دچار حباب مثبت شده‌اند که لازم است سرمایه گذاران در این خصوص توجه لازم را داشته باشند.

از اخبار مهم امروز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش محدودیت‌ها برای کارگزاران متخلف

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای کارگزاری‌هایی که تا کنون نتوانستند الزامات دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری را انجام دهند، محدودیت‌های عملکردی اعمال می‌شود.

چرا قیمت اوراق مسکن جهش کرد؟

قیمت اوراق وام مسکن در هفته‌ای که گذشت تا سطح ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان جهش کرد بطوری که این سطح قیمتی از بهمن سال ۱۴۰۰ به این طرف، بی‌سابقه بوده است.

علت این جهش اما «موضوعی نیست که در شبکه‌های اجتماعی درباره آن صحبت می‌شود» تصور می‌شود جهش قیمت اوراق بخاطر «رشد تقاضای وام خرید مسکن» است. اما خرید خانه همچنان در رکود سنگین قرار دارد.

علت اصلی، «جهش تقاضای وام تعمیرات و نصبیات آپارتمان» است. رشد پرداخت دو نوع وام ۱۶۰ میلیونی و ۲۵۰ میلیونی در ماه‌های اخیر که هر دو سوار بر اوراق مسکن است عامل پرواز قیمت اوراق شد. حجم پرداخت این دو وام ۱۶۰ درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا کرد.

نرخ دلار امروز تا مرز ۵۳ هزار تومان حرکت کرد و سپس افت ۵۰۰ تومانی داشت، به نظر می‌رسد بازار فردا به خاطر کاهش نرخ دلار تنش‌های منفی را تجربه کند، احتمال افت بیشتر صندوق‌های طلا وجود دارد.

کد خبر 719995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.