مصرف گاز استان از مرز ۲میلیارد و ۴۵۷ میلیون متر مکعب گذشت

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: میزان مصرف گاز طبیعی طی ۹ ماهه سال گذشته حدود ۲ میلیارد و ۳۳۱ میلیون متر مکعب بود که این میزان امسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم سلیمانی امروز _یکشنبه بیست و چهارم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه امسال مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان این شرکت به ۲ میلیارد و ۴۵۶ میلیون و ۵۳۰ هزار متر مکعب رسید اظهار کرد: میزان مصرف گاز طبیعی در این استان طی ۹ ماهه سال گذشته حدود ۲ میلیارد و ۳۳۱ میلیون متر مکعب بود.

وی میزان مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان این استان را طی آذرماه امسال بیش از ۳۰۱ میلیون و ۸۰۷ هزار متر مکعب بیان کرد و گفت: افزایش سالانه تعداد مشترکان گاز طبیعی، ورود مشترکین جدید به چرخه مصرفی و بالا بودن الگوی مصرفی مشترکان موجب افزایش مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: باید با ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی، الگوی مصرف مشترکان را با هدف صیانت از انرژی گاز برای نسل‌های آینده بهینه کنیم.

سلیمانی نژاد به هشدار هواشناسی استان مبنی بر ورود سامانه بارشی و وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان اشاره کرد و افزود: مشترکان برای پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر نشت گاز مونواکسید کربن، لوله‌های بخاری و کلاهک دودکش‌ها را بررسی کرده و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: بیش از ۷۵ درصد حوادث مربوط به گازگرفتگی ناشی از نصب غیر اصولی دودکش وسایل گازسوز به خصوص بخاری‌های گازی است.

کد خبر 719967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.