نرخ بهای خدمات و عوارض شهرداری قم در ۱۴۰۳ غیرواقعی است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با غیرواقعی خواندن نرخ بهای خدمات و عوارض شهرداری قم در سال ۱۴۰۳، گفت: این افزایش غیرواقعی و کم‌بهای خدمات در سال ۱۴۰۳ منجر به افزایش صددرصدی بهای خدمات در سال ۱۴۰۴ می‌شود که نکته منفی در آینده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهرداد توکلی مقدم امروز _یکشنبه بیست و چهارم دی_ در صد و پانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، ضمن مخالفت با نرخ ۳۸ درصدی بهای خدمات و عوارض سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: با این نرخ ۳۸ درصدی شهر عقب‌افتاده و نمی‌توانیم هزینه‌های جاری را تأمین کنیم.

وی با اعلام کاهش درآمدهای شهرداری‌ها و کسری بودجه، افزود: با افزایش ۳۸ درصدی نرخ بهای خدمات و عوارض شهرداری دچار کسری بودجه شده و باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: بانک مرکزی نرخ تورم سال ۱۴۰۳ را ۴۷ درصد اعلام کرده و وزارت کشور به شهرداری‌ها اجازه داده بر اساس نرخ تورم افزایش بهای خدمات را لحاظ کنند و شهرداری این فرصت را از دست می‌دهد.

توکلی مقدم تصریح کرد: این افزایش غیرواقعی و کم‌بهای خدمات در سال ۱۴۰۳ منجر به افزایش ۱۰۰ درصدی بهای خدمات در سال ۱۴۰۴ می‌شود که نکته منفی در آینده خواهد بود، همچنین باید به این نکته نیز توجه کنیم که کاهش نرخ عوارض در رونق ساخت‌وساز ندارد.

وی با اشاره به اهمیت بودجه نقدی شهرداری قم برای اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: کاهش ۲۵۰ میلیارد تومانی بودجه نقدی ناشی از عدم افزایش منطقی تعرفه عوارض به سادگی جبران نمی‌شود.

کد خبر 719961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.