تخریب‌ فضای سبز قزوین پیگرد قانونی دارد

شهردار قزوین گفت: قطع و هرس هر نوع درخت یا هرگونه آسیب به فضای سبز در محدوده و حریم شهرها، بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: قطع و هرس هر نوع درخت یا هرگونه آسیب به فضای سبز در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: برای قطع و هرس درختان در معابر عمومی تنها با درخواست مالکان و متولیان و در مواردی که درخت مورد اشاره مانع عبور و مرور طبیعی باشد یا وجود آن برای مالکان و ساکنان مزاحمت ایجاد کرده باشد، پس از ارائه درخواست، موضوع در کمیسیون ماده ۷ مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

شهردار قزوین ادامه داد: در موارد اجرای پروژه‌های توسعه شهری در مرحله نخست تلاش می‌شود حداقل آسیب و تخریب فضای سبز را داشته باشیم تا در مرحله بعد در صورت فراهم بودن شرایط لازم، درخت به مکانی دیگر منتقل شود.

صباغی اضافه کرد: در راستای حفاظت از فضای سبز، اعضای کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز (ماده ۷) با برگزاری جلسات مستمر و انجام تعامل و هماهنگی لازم، پرونده‌های تشکیل شده درخصوص تخریب فضای سبز، تقاضای قطع و هرس درخت را مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌دهند.

وی کاهش خسارت به فضای سبز را در نتیجه همکاری خوب شهروندان دانست و اضافه کرد: از پیمانکاران و سازندگان بنا در حریم فضای سبز شهری انتظار داریم برای جلوگیری از هرگونه تخریب و صدمه به درختان که در مجاورت املاک در حال ساخت قرار دارند، از تخلیه مصالح ساختمانی در بستر درختچه‌ها و درختان که مانع رسیدن آب و بروز شرایط بحرانی می‌شود، خودداری کنند.

شهردار قزوین از بازدید محلات نواحی منطقه یک با هدف دیدار با شهروندان، آگاهی از مسائل و مشکلات این محلات و تسریع در حل این مشکلات خبر داد و گفت: این طرح توسط ناحیه امامزاده حسین (ع) در حال اجرا است.

صباغی افزود: بازدید از محلات شهر به شکل مستمر در دستور کار نواحی چهارگانه قرار دارد و در طول هر هفته به طور معمول چهار یا پنج محله مورد بازدید قرار می‌گیرد تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی برای رفع این مشکلات و جلب رضایت شهروندان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: شناسایی مشکلات محلات از نزدیک موجب می‌شود تا مردم مطالبات خود را با مسئولان در میان بگذارند و بعضی اقدامات سریع‌تر انجام شود، به نحوی که تا ۲۴ ساعت پس از بازدید، مشکلات موجود رفع و منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان شده است‌.

کد خبر 719941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.