دستگیری زوج کلاهبردار سایبری در قزوین

رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری زوج کلاهبرداری که با هک صفحه کاربری افراد از اقوام آن‌ها پول می‌گرفتند، خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از دستگیری زوج کلاهبرداری خبر داد که با هک صفحه کاربری افراد از اقوام آن‌ها پول می‌گرفتند و اظهار کرد: این زوج با هک صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات شکات در پیام رسان های فضای مجازی اقدام به اخذ وجه از اقوام و بستگان آنها کرده بودند.

وی افزود: در پی مراجعه چندین نفر از شهروندان قزوینی به پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری افراد ناشناس در فضای مجازی، بررسی موضوع در دستور کار مأموران مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: مأموران در بررسی‌های خود متوجه شدند فرد یا افراد کلاهبردار با هک کردن صفحه کاربری و دسترسی به اطلاعات و مخاطبین شکات در پیام رسان های فضای مجازی، پیامی با محتوای درخواست وجه به اقوام و دیگر مخاطبان آنها ارسال کرده‌اند.

فرهودی با بیان اینکه برخی مخاطبان بدون تماس و تحقیق در خصوص صحت این درخواست اقدام به واریز وجه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: شکات با معرفی شماره حساب‌های مختلف این مبالغ را به حساب فردی دیگر انتقال داده و در ازای آن طلا و دیگر اقلام گرانبها خرید کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه مأموران با اقدامات تخصصی خود یک زوج کلاهبردار را با اعتراف به ۱۲ فقره کلاهبرداری به این روش دستگیر کردند، گفت: به‌رغم هشدارهای پلیس فتا درباره روش‌های متنوع مجرمان سایبری در انجام کلاهبرداری بازهم شاهد وقوع جرایم متعدد و تکراری هستیم.

فرمانده پلیس فتا استان قزوین با بیان اینکه این کلاهبرداری‌ها موجب به زحمت افتادن بسیاری از هموطنان شده است، ادامه داد: از همین‌رو لازم است شهروندان توجه بیشتری به هشدارهای پلیسی داشته و نسبت به صحت سنجی امورات خود در این بستر اقدام کنند.

کد خبر 719928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.