۱۰۰ هزار فلسطینی؛ قربانی ۱۰۰ روز جنگ در غزه

سازمان مستقل حقوق بشر اروپا-مدیترانه طی گزارشی در صدمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرد که ۱۰۰ هزار فلسطینی در جنایت نسل‌کشی در این منطقه شهید، زخمی یا مفقود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری شهاب، سازمان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در این گزارش اعلام کرد: تل‌آویو با اعمال جنایاتی هولناک، روزانه به‌طور میانگین هزار فلسطینی را قربانی تجاوزهای خود کرده که این خونین‌ترین آمار در تاریخ جنگ‌های جدید است.

این سازمان حقوق بشری افزود: ۹۲ درصد از قربانیان جنگ غزه از شهروندان و غیرنظامیان هستند که در میان آن‌ها ۱۲ هزار و ۳۴۵ کودک بی‌گناه، ۶۴۷۱ زن، ۲۹۵ نفر از کادر درمان، ۴۱ نفر از عوامل دفاع مدنی و ۱۱۳ روزنامه‌نگار گزارش شده است.

به گزارش این سازمان، یک میلیون و ۹۵۵ هزار فلسطینی به اجبار خانه‌های خود را در نوار غزه بی‌آنکه مأمنی داشته باشند، ترک کرده‌اند که این عدد برابر با ۸۵ درصد از اهالی غزه است.

سازمان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با نیت قبلی زیرساخت‌های نوار غزه را هدف قرار می‌دهد تا منطقه را غیرقابل سکونت کند و حتی مراکز درمانی، مدارس و مساجد را هم از حملات خود در امان نمی‌گذارد.

۱۰۰هزار فلسطینی؛ قربانی ۱۰۰ روز جنگ در غزه

این نهاد حقوق بشری پیش‌تر نیز در گزارشی با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها اعلام کرده بود: فلسطینیانی که از بمباران و حملات زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی جان سالم به در می‌برند، با خطر مرگ به دلیل فقدان دارو مواجه هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه نیز امروز، یکشنبه اعلام کرد که از آغاز جنگ تاکنون هفت هزار نفر در نتیجه حملات دشمن صهیونیستی به این باریکه مفقود شده‌اند و زیر آوار مانده‌اند.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین نیز روز شنبه در آخرین آمار خود از شهادت ۲۳ هزار و ۸۴۳ فلسطینی در نوار غزه خبر داد و تأکید کرد در همین مدت، ۶۰ هزار و ۳۱۷ نفر نیز زخمی شدند.

در حالی از عملیات طوفان‌الاقصی و آغاز جنایت‌های رژیم اسرائیل در نوار غزه صد روز می‌گذرد که تل‌آویو تاکنون به‌جز نسل‌کشی به هیچ‌یک از اهداف خود دست نیافته و در مقابل، هزینه ۶۰ میلیارد دلاری، فروپاشی اقتصادی، تلفات چشمگیر نظامیان، موج خودکشی و مهاجرت معکوس بر این رژیم تحمیل شده است.

از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی که هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) انجام گرفت، ۱۰۰ روز می‌گذرد؛ عملیاتی که ضعف سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل را برملا و هیمنه پوشالی اسرائیل را فرو ریخت.

تنها دستاورد رژیم اسرائیل در این مدت، نسل‌کشی و شهادت بیش از ۲۳ هزار نفر و مجروح کردن بیش از ۶۰ هزار نفر دیگر است؛ موضوعی که با واکنش‌های جهانی روبه‌رو شده است و بیش از صد کشور جهان به موج اعتراض‌ها پیوسته‌اند.

با افزایش شمار شهدای غزه، فشارها بر نتانیاهو که برای ابقاء در مسند قدرت که بر طبل تداوم جنگ می‌کوبد، افزایش یافته است.

۱۰۰هزار فلسطینی؛ قربانی ۱۰۰ روز جنگ در غزه

کد خبر 719924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.