نگاه ویژه شورای اسلامی شهر به اصلاح بودجه / افزایش ۱۸۰ میلیارد تومانی بودجه حلقه چهارم

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های مثبت بودجه در بخش عمرانی گفت: در اصلاح بودجه با توجه به اهمیت اجرای پروژه شاخص حلقه چهارم ترافیکی افزایش ۱۸۰ میلیارد تومانی اعمال شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در نطق میان‌دستور صدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در جلسات اصلاح بودجه فرصتی فراهم می‌شود که مرور دقیقی بر بخش‌های مختلف عملکرد شهرداری در درآمد و هزینه، پروژه‌های عمرانی و هزینه‌های جاری صورت بگیرد، این موضوعات در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آسیب شناسی عملکرد بودجه شهرداری افزود: در این میان به برخی ویژگی‌های مثبت و منفی در خصوص عملکرد شهرداری در ارتباط با بودجه می‌توانیم اشاره کنیم، از نظر مباحث درآمدی ویژگی‌های مثبتی همچون تأمین درآمدهای شهرداری در برخی ردیف‌ها و توجه به افزایش سرمایه شهرداری در بانک شهر و استفاده از اوراق را شاهد هستیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بخش درآمدها و ویژگی‌های منفی که نیازمند تمرکز بیشتری دارند، گفت: تأمین درآمدهای ناشی از ارزش افزوده از جمله این بخش‌ها است، دستگاه‌های مسئول این کار مانند اداره کل مالیاتی لازم است همکاری بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به تأمین نکردن منابع درآمدی شهرداری ناشی از پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری گفت: ردیف ۲۷۰۰ میلیارد تومانی با کاهش منفی روبه‌رو شد که از نقاط ضعف بودجه شهرداری در خصوص مباحث درآمدی است.

سامع با اشاره به تأمین نشدن عوارض آلایندگی تصریح کرد: لازم است مسئولان استان حق و حقوق شهر را پیگیری کنند، مدیریت شهری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در بخش محیط زیست شامل حمل‌ونقل، خدمات شهری و فضای سبز هزینه می‌کند، در صورتی که عوارضی که می‌توانست حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان باشد، بسیار کمتر پرداخت شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت بخش عمرانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه شاخص حلقه چهارم ترافیکی افزایش ۱۸۰ میلیارد تومانی را در بودجه داشتیم، همچنین خرید اتوبوس، احداث رمپ پل امام خمینی (ره)، توجه به تکمیل سالن همایش‌ها، شهر هوشمند و فیبرنوری و تأمین منابع پایدار از ویژگی‌های مثبت پروژه‌های عمرانی است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نقطه ضعف این حوزه گفت: تحقق نیافتن برنامه پیشرفت زمانی بودجه‌های عمرانی شهر نقطه ضعف این بخش است، اکنون در ماه دهم به سر می‌بریم و باید حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد در پروژه‌های عمرانی پیشرفت داشته باشیم، اما حدود ۵۰ درصد پیشرفت صورت گرفته است، بنابراین حدود ۲۰ درصد در اجرای پروژه‌ها تأخیر داریم، لازم است همکاری تنگاتنگی در بخش‌های مختلف شهرداری از جمله تملک و طرح‌ریزی و طراحی و برگزاری مناقصات، تشریفات قانونی واگذاری به پیمانکاران، نظارت بر اجرا و تأمین مالی صورت گیرد. سرعت دو برابری در این زمینه می‌تواند عملکرد با تأخیر را جبران کند.

وی با اشاره به دیگر نقاط ضعف بودجه شهرداری با بیان اینکه کاهش ردیف‌های مربوط به تأمین معوض یا خرید املاک که می‌تواند سرمایه‌ای برای شهر باشد تا از آن برای توسعه شهر استفاده شود، مورد توجه قرار نگرفته است، اضافه کرد: در اجرای پروژه‌های عمرانی، فضای سبز و تأمین معوض دچار ضعف هستیم، در این راستا باید پایشی از عرصه‌های قابل تملک برای آینده شهر داشته باشیم تا بتوانیم منابع پایداری برای سال‌های آینده شهر ایجاد کنیم، اما ضعف در این خصوص موجب شده است بعضی پروژه‌های شاخص شهرداری همچون بوستان شمس‌آبادی، بین‌النهرین و خانواده با تأخیر مواجه شود.

سامع اظهار امیدواری کرد: با همکاری، هماهنگی و همت مدیریت شهری، رفع تنگناها و ناهماهنگی‌ها، پروژه‌ها را در کمتر از سه ماه تا پایان سال به پایان برسانیم و در اختیار مردم شهر قرار دهیم.

کد خبر 719903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.