عوارض شهرداری یک درصد از هزینه تمام‌شده ساختمان در قم است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: میزان عوارض ساختمانی در قم به‌نحوی است که این عوارض یک درصد از قیمت تمام‌شده یک ساختمان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تعیین تعرفه عوارض ساختمانی برای سال آینده شهرداری قم اظهار کرد: در تنظیم لوایح باید تخفیفی که در طول سال اعمال می‌شود را نیز در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه دلیل افزایش پیدا نکردن عوارض ساختمانی به میزان تورم مسئله رکود بخش مسکن اعلام می‌شود، افزود: این موضوع هیچ ارتباطی به عوارض ندارد؛ چرا که هزینه عوارض شهرداری کمترین سهم را از میان تمام هزینه‌های انجام شده برای یک ساختمان به خود اختصاص می‌دهد و به‌طور میانگین کمتر از یک درصد هزینه تمام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه دولت باید در گام اول نسبت به خروج بخش مسکن از رکود اهتمام داشته باشد، ادامه داد: افزایش نرخ بیمه تأمین اجتماعی در این عرصه اثرگذار بود، اتفاقی از ناحیه دولت است.

متین‌فر با اشاره به اینکه شهرداری قم در بافت فرسوده طبقه تشویقی اعطا کرده و عوارض رایگان است، تصریح کرد: با این همه رشد و گسترش ساخت‌وساز را در بافت فرسوده نداشتیم و دلیل این روند را در موضوعات دیگر باید جست‌وجو کرد و نمی‌توان میان رکود ساخت‌وساز و میزان عوارض شهرداری یک ارتباط منطقی برقرار کرد.

کد خبر 719878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.