تعامل دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های نظارتی در خراسان جنوبی ارزشمند است

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های نظارتی در استان، تعامل و همکاری بسیار ارزشمندی دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی_ در دیدار ابراهیم نامداری، قائم‌مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات کشور اظهار کرد: در سایه این تعامل و هم‌افزایی، فضای کار بر استان حاکم است.

وی با اشاره به رعایت اصل تفکیک قوا در استان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های نظارتی به‌طور کامل مستقل هستند و اما در کنار هم کار می‌کنند و هدفشان رفع مشکلات استان در سایه تعامل و همراهی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نتایج مثبت این همراهی و هم‌افزایی گفت: خراسان جنوبی به جهت عقب‌ماندگی‌های تاریخی از ضعف زیرساخت‌ها رنج می‌برد، اما طی دو سال گذشته با نگاه ویژه دولت و اهتمام مدیران دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌های نظارتی برای رفع این کمبودها اقدامات خوبی انجام شده است.

قناعت با تأکید بر فضای مثبت بین سه قوه در کلان کشور، ادامه داد: این رویکرد خوب و تعامل قوا، کشور را به کارگاه سازندگی تبدیل کرده و به‌تبع در استان‌ها هم همین رویه حاکم و جاری است.

وی تحقق سه ابرپروژه راه‌آهن، انتقال آب و اتصال استان به رینگ گاز را حاصل این تعامل دانست و اظهار داشت: راه‌آهن جنوب-شمال که چابهار را به سرخس متصل می‌کند و از پروژه‌های کلیدی کشور است، سال‌ها معطل مانده بود، اما در دولت سیزدهم با تأکید رئیس‌جمهور شتاب گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: استجازه رهبری، تأکید رئیس‌جمهور و پیگیری‌های استان سبب شده است پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی تأمین اعتبار شود و عملیات اجرایی آن شهریور سال جاری طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

قناعت از مشکل خشکسالی در خراسان جنوبی گفت و خاطرنشان کرد: خط ۴ پروژه انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی، فعال بوده و در مرحله مسیرسازی است.

وی با اشاره به مشکلات استان در زمستان سال گذشته و با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از این مسائل، ناشی از این بود که گاز مورد نیاز خراسان جنوبی تنها از یک مسیر تأمین می‌شد، گفت: پروژه اجرای خط انتقال دشتک زابل-نهبندان در همین راستا کلنگ‌زنی شد تا خراسان جنوبی را به رینگ سراسری متصل کند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با اجرای این پروژه که از پیشرفت خوبی هم برخوردار است، تأمین گاز استان به خراسان رضوی محدود نمی‌شود و مشکلات سال گذشته را نخواهیم داشت.

قناعت افزود: اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، باندهای دوم و معابر روستایی با تعامل دستگاه‌ها شتاب گرفته و در حال انجام است.

ابراهیم نامداری، قائم‌مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیر کل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات کشور نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه پاسداری از بیت‌المال در اولویت برنامه‌های این نهاد نظارتی است، اظهار کرد: تاکنون فعالیت‌های مؤثری در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: رویکرد دیوان محاسبات، تعامل و همدلی با دستگاه‌های اجرایی است و در این زمینه اولویت اصلی خود را بر پیشگیری قرار داده است.

قائم‌مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیر کل هماهنگی امور استان‌های دیوان محاسبات کشور گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی قاطعانه با متخلفان برخورد می‌شود.

نامداری تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها را از دیگر برنامه‌های این نهاد دانست و اظهار داشت: دیوان محاسبات کمک به توسعه و تعالی کشور را با جدیت در برنامه دارد.

در این جلسه، ضمن قدردانی از اقدامات جمالی در دوره تصدی در دیوان محاسبات خراسان جنوبی، حاجی‌نژاد به عنوان مدیرکل جدید این مجموعه معرفی شد.

کد خبر 719873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.