ایران یکی از مدعیان اصلی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است

کارشناس فوتبال کشورمان پس از بررسی دیدارهای روز گذشته معتقد است، رقابت اصلی در این دوره میان تیم‌های ژاپن، کره، ایران، قطر و عربستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین روز از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ روز گذشته برگزار شد. در تقابل‌های روز دوم استرالیا موفق شد دو بر صفر هند را از پیش‌رو بردارد، ازبکستان و سوریه به تساوی بدون گل رضایت دادند و در گروه A مسابقات، چین و تاجیکستان جدال خود را با تساوی بدون گل به پایان رساندند.

از چین انتظار بیشتری وجود داشت

حمید درخشان، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دیدار استرالیا و هند به خبرنگار ایمنا می‌گوید: استرالیا به دلیل در اختیار داشتن بازیکن باتجربه، برتری بیشتری نسبت به هند داشت ضمن اینکه تیم هندی با وجود دوندگی و تلاش بسیار بالا موفق به توقف حریف خود نشد. استرالیا با سبک و سیاق خاص خود در اولین جدال آسیایی این دوره از رقابت‌ها سه امتیاز مهمی را کسب کرد؛ شاید انتظار نمی‌رفت هند بتواند رقیب خود را با شکست مواجه کند، اما می‌توانست مقاومت بیشتری داشته باشد که در هر صورت نتیجه نداد و در نهایت با دو گل تسلیم استرالیا شد.

ایران یکی از مدعیان اصلی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است

وی در تشریح جدال چین و تاجیکستان می‌افزاید: تاجیکستان برابر چین بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و فرصت گلزنی هم ایجاد کرد، اما موفق به کسب نتیجه دلخواه نشد. چین تیم دست و پا بسته‌ای نبود، اما همچون سال‌های گذشته هم ظاهر نشد و آن‌طور که باید و شاید انتظارات را برآورده نکرد. به همین دلیل جدال این دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید. هرچند که از نظر من تاجیکستان برتری بیشتری نسبت به رقیب خود داشت و بازی بهتری را از خود ارائه داد.

تیم‌ها با برنامه‌ریزی پا به گردونه رقابت‌ها گذاشته‌اند

کارشناس فوتبال کشورمان در تشریح وضعیت گروه‌ها عنوان می‌کند: به دلیل اینکه تمام تیم‌ها با برنامه‌ریزی خوب پا به گردونه رقابت‌ها گذاشته‌اند نمی‌توان پیش‌بینی خاصی در خصوص وضعیت گروه‌ها داشت؛ چراکه تمام تیم‌ها تلاش خود را برای کسب امتیاز و صعود به مرحله بعد به کار گرفته‌اند. همین موارد سبب می‌شود نمایندگان هر کشور کار دشواری پیش‌رو داشته باشند و از سوی دیگر سبب می‌شود تیم‌هایی که سطح پایین‌تری دارند دردسرساز ظاهر شوند. از نظر من در این گروه حتی سوریه نیز تیمی نیست که به‌راحتی بتوان آن را از پیش‌رو برداشت.

ایران یکی از مدعیان اصلی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است

وی ادامه می‌دهد: بی‌شک تفاوت بسیاری میان ایران و سایر تیم‌ها وجود خواهد داشت، چراکه همچنان تیم‌هایی همچون کره و عربستان بازی نکرده‌اند تا با وضعیت آن‌ها آشنایی پیدا کنیم. معمولاً کره، ژاپن، عربستان، ایران و استرالیا تیم‌هایی هستند که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و در حال حاضر به غیر از استرالیا که با توجه به داشته‌های خود عملکرد قابل قبولی ارائه داده است، نمی‌توان در مورد سایر تیم‌ها نظر داد.

درخشان اضافه می‌کند: از نظر من تیم‌ها با کیفیت خوبی به این رقابت‌ها آمده‌اند و تلاش می‌کنند اصولی و منطقی دیدارهای خود را پشت سر بگذارند و این موضوع نشان می‌دهد تیم کشورمان مقابل حریفان دست و پا بسته‌ای قرار نخواهد گرفت؛ چراکه تمام تیم‌ها جایگاه خود را ارتقا داده‌اند.

نبود یک مهاجم گلزن در تیم ازبکستان احساس می‌شد

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال کشورمان نیز در خصوص دیدار ازبکستان و سوریه به خبرنگار ایمنا می‌گوید: انتظارات از تیم ازبکستان بیشتر بود و اگر به رتبه‌بندی فیفا نگاه کنیم متوجه می‌شویم ازبکستان جایگاه ۶۸ را به خود اختصاص داده است، اما سوریه در جایگاه ۹۱ قرار دارد. ضمن اینکه اگر نتایج و افتخارات این دو تیم را مرور کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که ازبکستان تیم قدرتمندتری نسبت به سوریه بود و برخلاف آنچه که پیش‌بینی می‌شد برابر حریف خود به پیروزی دست پیدا نکرد.

وی می‌افزاید: در نیمه اول جدال دو تیم، ازبکستان پرس از جلو با سیستم ۳_۴_۳ را در دستور کار خود قرار داده بود و آن‌ها در دقایق ابتدایی نیز توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما آرام‌آرام سوریه حملات ازبکستان را خنثی کرد و اولین موقعیت جدی بازی توسط آن‌ها ایجاد شد. در نیمه اول کاملاً مشخص بود که شاگردان هکتور با سیستم ۲_۴_۴ با دو هافبک دفاعی و تراکم در خط دفاع برای جلوگیری از حفظ و گردش توپ توسط ازبکستان برنامه‌ریزی کرده بودند و به همین دلیل اصلاً اجازه خلق موقعیت را به رقیب خود ندادند.

ایران یکی از مدعیان اصلی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ است

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور می‌شود: نیمه دوم به مراتب بهتر بود؛ چراکه ازبکستان برای این نیمه برنامه‌ریزی داشت و یکی از اهداف آن‌ها سرعت دادن به بازی بود. ارسال و گردش توپ توسط این تیم سبب شد آن‌ها بتوانند برابر سوریه چند موقعیت خوب خلق کنند که بدون نتیجه باقی ماند و بی‌شک این اتفاق بی‌ربط با مصدومیت و غیبت مهاجم زهردار ازبکستان نیست.

وی ادامه می‌دهد: به‌طور کلی نبود یک مهاجم گلزن در تیم ازبکستان احساس می‌شد؛ چراکه پس از تغییرات در زمین این تیم موقعیت‌های متعددی خلق کرد، اما نتیجه نداشت. از نظر من تیم سوریه به‌خوبی رقیب خود را آنالیز کرده بود با شناخت کافی به مصاف ازبکستان رفت.

چرخابی خاطرنشان می‌کند: از هر گروه سه تیم صعود خواهند کرد و تساوی ازبکستان و سوریه در بدترین حالت سبب می‌شود یک تیم با سه یا چهار امتیاز نیز صعود کند. نظر من این است که استرالیا، ازبکستان و سوریه از گروه خود صعود خواهند کرد. دیدارهای روز دوم نشان داد رقابت اصلی در این دوره میان تیم‌های ژاپن، کره، ایران، قطر و عربستان است.

کد خبر 719853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.