ایران به دنبال چهارمین برد در ششمین رویارویی

تیم ملی ایران در حالی به مصاف فلسطین می​‌رود که در اکثر دیدارهای قبلی برابر این تیم پیروز بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های ایران و فلسطین تاکنون تنها پنج بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن سه برد برای تیم ملی ایران و دو نتیجه تساوی بوده است. در این پنج بازی ۱۶ گل به ثمر رسیده است که سهم ایران ۱۴ گل و سهم فلسطین تنها دو گل بوده است.

بیشتر بخوانید: پخش زنده بازی ایران و فلسطین + شبکه ۳ و سایت آنتن

ایران و فلسطین اولین بار در چارچوب رقابت‌های غرب آسیا در خرداد سال ۱۳۷۹ به مصاف یکدیگر رفتند که آن بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. علی سامره تک‌گل ایران را در این بازی به ثمر رساند، اما گل دقیقه ۹۲ فلسطین باعث شد بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

در سه دیدار بعدی که در دهه ۸۰ در چارچوب رقابت‌های غرب آسیا و دوستانه برگزار شد، ایران به پیروزی‌های دو بر صفر، سه بر صفر و هفت بر صفر رسید، اما آخرین دیدار دو تیم که یک دیدار دوستانه در سال ۹۷ بود با تساوی یک بر یک در ورزشگاه عبداله بن خلیفه دوحه به پایان رسید؛ در این دیدار هم طارمی ابتدا ایران را در دقیقه ۵۰ پیش انداخت، اما مانند اولین تقابل دو تیم، فلسطین با گل دقایق اضافی بازی را به تساوی کشاند.

۱۴ گل ایران به فلسطین توسط ۱۳ بازیکن مختلف به ثمر رسیده است و در این میان جواد کاظمیان با دو گل، بهترین گلزن تیم ملی ایران به فلسطین به‌شمار می‌رود.

کد خبر 719852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.