سبد کم‌ریسک بورس‌بازان

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه بیست‌وچهارم دی ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «غزه؛ ۱۰۰ روز پایمردی و هماوردی‌» نوشت: ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه بامداد هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، با پرتاب بیش از ۵ هزار موشک در ۲۰ دقیقه، شوکی بامدادی را بر پیکره رژیم صهیونیستی، ارتش و سرویس امنیتی این رژیم وارد کرد. نیروهای حماس به همین اکتفا نکردند و با تخریب فنس‌ها و دیوارهایی که بیش از ۱۵ سال نوار غزه را در محاصره قرار داده بودند، به شهرک‌های اطراف این باریکه یورش بردند و صدها صهیونیست از نظامیان و غیرنظامیان را به اسارت خود درآوردند.

شدت غافلگیری در حدی بود که برخی منابع گفتند، ژنرال «نمرود آلونی»، فرمانده واحد جنوب ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده لشکر غزه زمانی که در خانه‌اش خواب بود به دست نیروهای مقاومت فلسطین اسیر شد. نیروهای مقاومت غزه همچنین با استفاده از گلایدر آسمان اراضی اشغالی را نیز به تسخیر خود درآوردند. این حملات آغازی بود بر جنگی که امروز ۱۰۰ روزه می‌شود و همچنان نه فقط نقطه پایانی برای آن مشاهده نمی‌شود که نگرانی‌ها برای گسترش این جنگ به اطراف و اکناف خاورمیانه نیز افزایش یافته است. این جنگ به تعبیر تحلیلگران سیاسی و نظامی، خاورمیانه را دستخوش تغییراتی بسیار ساخت که نتایج آن در سال‌های آتی ملموس خواهد شد.

سبد کم‌ریسک بورس‌بازان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «روزنامه صهیونیست‌ها: حماس آماده اعلام پیروزی می‌شود» نوشت: در یکصدمین روز جنگ در غزه، زمزمه‌ها درباره یک آتش‌بس سه‌ماهه در جنگ بین حماس با اسرائیلی‌ها به گوش می‌رسد. رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش گفت که در حال انجام تلاش‌هایی «بی سروصدا» برای خارج کردن اسرائیل از غزه است. عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه که از هفته قبل کلید خورده نیز یک نشانه جدی از این روند است. ظاهراً نتیجه ۱۰۰ روز جنگ، بر جای ماندن بیش از ۲۳ هزار قربانی در منطقه است که برخی از آن به «یکی از شدیدترین عملیات مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان در تاریخ» تعبیر می‌کنند. در ورای این وضعیت، اسرائیل به هیچ‌کدام از سه هدف اصلی جنگ در غزه، یعنی نابودی حماس، آزاد کردن زندانیان و ایجاد بازدارندگی مقابل حمله‌ای مشابه حمله هفتم اکتبر دست پیدا نکرده است.

سبد کم‌ریسک بورس‌بازان

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «تحقیر دشمن دیروز انگلیس، امروز آمریکا» نوشت: «دیپلماسی دریایی» از جمله استراتژی‌هایی است که آمریکا و انگلیس در بزنگاه‌ها از آن با هدف تهدید و ارعاب دیگر کشورها استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر این رویکرد زورگویانه و مستکبرانه، در مقابل کشورهای قدرتمند و از جمله جمهوری اسلامی ایران، کارایی خود را از دست داده است.

روز پنجشنبه، بیست‌ویکم دی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش آمریکایی را با حکم قضائی در آب‌های دریای عمان توقیف کرد. به دنبال تخلف کشتی «سوئز راجان» در اردیبهشت سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.

نفتکش متخلف یاد شده در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضائی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.

سبد کم‌ریسک بورس‌بازان

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آزادگی علیه نژادپرستی» نوشت: مدت زمان زیادی از اعلام موضع دولت آفریقای جنوبی مبنی بر طرح شکایت از رژیم اشغالگر قدس در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه به دلیل اقدامات این رژیم در ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم نوار غزه نمی‌گذرد، با این حال این موضوع به یکی از مسائل پربحث و داغ با محوریت جنگ غزه تبدیل شده است. جدا از حمایت‌های گسترده‌ای که در عرصه بین‌المللی از اقدام دولت آفریقای جنوبی شده، به تازگی فرآیند قضائی رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل، از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شده است.

در این راستا، «نیویورک‌تایمز» در گزارشی، حضور اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری را که برای نخستین بار اتفاق می‌افتد، گواهی روشن بر جدی بودن اتهامات و خطرات علیه تل‌آویو ارزیابی کرده است. نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز تاکید کرده اگرچه دیوان بین‌المللی دادگستری از توانایی لازم برای صدور احکام لازم‌الاجرا برخوردار نیست، با این حال، حتی صدور دستور آتش‌بس موقت از جانب آن نیز اسرائیل و متحدانش نظیر آمریکا را به‌شدت در تنگنا قرار خواهد داد.

سبد کم‌ریسک بورس‌بازان

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «سبد کم‌ریسک بورس‌بازان» نوشت: با توجه به نوسانات بازارهای دارایی مانند ارز، طلا و سکه، در برابر ارزندگی نسبی بازار سهام، چه ترکیبی از صندوق‌ها می‌تواند بیشترین سود با کمترین ریسک را ایجاد کند؟ نتایج بررسی‌ها حاکی از این است که پرتفوی حداقل ریسک با ترکیبی از صندوق‌های طلا و سهامی می‌تواند یک ترکیب بهینه باشد.

پرتفوی چیده‌شده مذکور، طی سال جاری بازدهی ۱۱ درصدی داشته که مطابق با بازدهی شاخص کل است؛ ضمن اینکه طلای ۱۸ عیار طی سال جاری بازدهی قابل توجهی را ثبت نکرده است. این ترکیب می‌تواند، بر اساس مطلوبیت و سطح ریسک‌پذیری افراد تغییر کند. هرچند سبد یادشده بازدهی پایین‌تر از نرخ بدون ریسک داشته است، اما در بلندمدت با حداقل ریسک، ترکیب برنده خواهد بود. در شرایط فعلی که بازارهای ارز، سکه، طلا و خودرو با نوسان قیمت مواجه شده است، همزمان با ورود نقدینگی به بازار سهام، می‌توان چشم‌انداز مثبتی نسبت به پرتفوی مذکور ترسیم کرد.

سبد کم‌ریسک بورس‌بازان

کد خبر 719803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.