مسکن ملی گیلان باید با سرعت بیشتری احداث شود

استاندار گیلان گفت: اکنون پیشرفت فیزیکی احداث مسکن ملی در استان سیر صعودی خوبی دارد، اما باید سرعت بیشتری بگیرد زیرا به مردم قول داده‌ایم و باید به وعده‌های خود عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز _شنبه بیست‌وسوم دی_ در دویست و چهارمین جلسه شورای مسکن استان گیلان اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت باید احداث مسکن اولویت کار ما باشد و تلاش کنیم این پروژه‌ها در گیلان با شتاب بیشتری اجرا شود.

وی افزود: اکنون پیشرفت فیزیکی احداث مسکن ملی در استان سیر صعودی خوبی دارد، اما باید سرعت بیشتری بگیرد زیرا به مردم قول داده‌ایم و باید به وعده‌های خود عمل کنیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در فرآیند احداث مسکن باید با نظارت، دقت، و سرعت عمل بیشتری اعمال شود و روش‌های ساخت و سازه‌های نوین مورد استفاده قرار گیرد.

عباسی با تاکید بر اینکه در پروژه‌های جدید مسکن با پیمان‌کارانی قرارداد منعقد شود که در انجام تعهدات خود از سرعت بیشتر و امکانات کافی برخوردار هستند، تصریح کرد: در نهضت ملی مسکن برای اینکه آورده متقاضیان بهنگام و بیشتر شود باید زمان آغاز به کار پروژه‌ها به آنها اعلام شود؛ به طور حتم با این شیوه متقاضیان نیز آورده خود را تهیه و واریز می‌کنند و پروژه‌ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی با اشاره به متقاضیان زمین در طرح جوانی جمعیت گفت: با توجه به افزایش متقاضیان در این بخش باید به افزایش تراکم و همچنین متناسب با داشته‌های خود، زمین و امکانات استان و بر اساس آمایش سرزمینی تصمیم‌گیری کنیم زیرا در گیلان با کمبود زمین مواجهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: اکنون ۲۸ هزار و ۸۴۵ واحد مسکونی در استان در حال احداث است که ۱۵ سازنده در حال احداث مسکن هستند.

محمدرضا فلاحتگر با اشاره به اینکه تعهد چهار ساله استان گیلان در احداث نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار و ۶۶۲ واحد است، افزود: از این تعداد هم اینک ۹ هزار و ۹۵۹ واحد در در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش بازآفرینی سه هزار و ۱۵۱ واحد در حوزه مسکن روستایی ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد و در بخش خود مالکی سه هزار و ۲۷۲ واحد در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال احداث در بخش نهضت ملی مسکن نسبت به تابستان امسال بسیار مطلوب‌تر است و امیدواریم که این روند همچنان ادامه پیدا کند.

فلاحتگر با اشاره به اختصاص و واگذاری زمین در بخش جوانی جمعیت گفت: در حوزه جوانی جمعیت در گیلان، هزار و ۷۲۶ متقاضی وجود دارد که از این تعداد ۷۵۴ نفر تأیید شده‌اند و تاکنون به ۲۳۰ خانوار زمین اعطا شده است.

کد خبر 719766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    از آغاز شروع مسکن ملی حدود 4 سال گذشته متاسفانه هنوز اسکلت تمام نشده چطور از نظرآقای استاندار پیشرفت خوب است قرار بود تحویل ساختمان ها 2 ساله باشد ما چن سال دیگه باید منتظر بمانیم؟