هدف شوراهای حل اختلاف با انگیزه‌های معنوی محقق می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: رسیدن به اهداف و فلسفه ایجاد شوراهای حل اختلاف، با انگیزه‌های معنوی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، رضا براتی زاده امروز _ شنبه بیست‌وسوم دی _ در حاشیه بازدید سرزده از مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف بجنورد اظهار کرد: اگر دعوت طرفین به مذاکرات اصلاحی برای رفع منازعات و حل و فصل دعاوی دارای انگیزه‌های قوی معنوی باشد و بر چنین رویکرد و باور خداپسندانه‌ای مبتنی باشد، بدون شک دستیابی به هدف اصلی و فلسفه تشکیل شوراها محقق خواهد شد.

وی افزود: با تقویت عامل انگیزشی در چنین فرایندی، نتایج و آثار مثبت و سازنده حاصل از کارکرد شوراهای حل اختلاف در قالب صلح و سازش به بهترین شکل ممکن متجلی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به بایسته‌های مؤثر در مذاکرات اصلاحی خاطرنشان کرد: زمانی که رویکردها و کارکردها به طور هدفمند و هماهنگ در مسیر اشاعه فرهنگ صلح و سازش و بر پایه حسن خلق و حفظ کرامت مراجعین دارای آثار و نمودار بیرونی باشد، مراجعین را نسبت به ادامه مسیر مذاکرات اصلاحی امیدوارتر و بیش از پیش ترغیب و تشویق می‌کند.

براتی زاده سازوکارهای تشویقی را به عنوان بخشی از برنامه‌های دستگاه قضائی در راستای بهبود عملکردها توصیف و خاطرنشان کرد: بر اساس معیارهایی که برای سنجش عملکردها وجود دارد و پیش بینی شده در جاهایی که لازم است مشوق‌های انگیزشی به کار گرفته می‌شود و به همین اعتبار حوزه‌هایی که در جهت مصالحه عملکرد بهتری داشته باشند به طور متناوب و طی سازوکاری دقیق مورد تشویق قرار می‌گیرند.

وی گفت: عملکرد کارکنان در حوزه‌های مختلف مورد رصد و پایش مداوم قرار می‌گیرد و به طور قطع عملکرد مطلوب و درخور تحسین از منظر دستگاه قضائی استان مغفول نخواهد ماند و مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 719743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.