شهرک خصوصی مواد غذایی در تیران کلنگ زنی شد

فرماندار تیران و کرون با اشاره به راه‌اندازی دومین شهرک صنعتی خصوصی در این شهرستان گفت: شهرک خصوصی مواد غذایی در بخش مرکزی تیران و کرون کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی کیا امروز _شنبه بیست‌وسوم دی- در آئین کلنگ زنی شهرک خصوصی تولید مواد غذایی در بخش مرکزی تیران و کرون اظهار کرد: این منطقه دومین شهرک صنعتی خصوصی در این شهرستان است که توسط مردم و خرید سهام عمومی در زمینی به وسعت ۷۲ هکتار احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید مواد غذایی در این شهرک انجام می‌شود، افزود: واگذاری زمین به سرمایه گذاران بخش تولید مواد غذایی انجام می‌شود.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: فعالیت تخصصی شهرک‌های صنعتی منجر به انسجام فعالیت‌ها خواهد شد و نظارت و ارائه ضوابط قانونی را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به شهرک تخصصی سنگ این شهرستان گفت: تولیدات صنایع فعال این شهرک به خارج کشور نیز صادر می‌شود و سهم بالایی در تولید انواع سنگ دارد که نیازمند حمایت و توسعه زیرساخت‌ها است.

محمدی کیا با بیان اینکه چشم‌انداز بیش از دو دهه برای شهرک‌های صنعتی پیش بینی شده، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های آنها نیز همسو با این چشم‌انداز توسعه می‌یابد تا اینکه هدف محقق شود و تولید به وضعیت مطلوب برسد.

وی تأمین آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی از طریق پساب فاضلاب را از جمله پیش بینی‌های صورت گرفته بیان کرد و اذعان داشت: استفاده پساب فاضلاب در صنایع سنگ و فضای سبز در رفع چالش آب مهم است.

پساب فاضلاب یکی از فرصت‌های تأمین آب شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: پساب فاضلاب یکی از فرصت‌های تأمین آب شهرک‌های صنعتی این استان است تا در برابر بحران آبی بتوانیم توسعه صنعتی را رقم بزنیم.

رسول سواری با بیان اینکه حفر چاه با وجود تنش‌های آبی و خشکسالی‌ها امکان پذیر نیست، تصریح کرد: استفاده از پساب و ایجاد استخرها و سدهای جمع‌آوری آب باران و روان آب‌ها بهترین راهکار در این شرایط است.

وی همکاری شرکت آب و فاضلاب و سرمایه گذاران شرکت‌های فاضلاب را مهم خواند و اظهار داشت: هزینه‌های تولید سنگین است و فعالان صنعتی به حمایت نیاز دارند تا بتوانند فعالیت خود را ادامه بدهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان یادآور شد: هزینه‌های بالای خرید پساب مانع از بهره‌گیری از این فرصت در تأمین آب مورد نیاز خواهد شد.

وی توجه به حفظ سلامت هوا و جلوگیری از آلودگی را نیز مهم خواند و اذعان داشت: صاحبان صنایع باید دستورالعمل‌های محیط زیست را رعایت کنند.

کد خبر 719741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.