تردد ۴۰۰هزار خودرو در کرمانشاه با پلاک ۱۹/ معابر شهر با تعداد تردد خودروها هم‌خوانی ندارد

شهردار کرمانشاه گفت: معابر شهر کرمانشاه با تعداد تردد خودروها هم‌خوانی ندارد، یعنی سطح معابر نسبت به خودروهایی که در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند کمتر است و در حال حاضر تعداد ۴۰۰ هزار پلاک ۱۹ در کرمانشاه در حال تردد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی ظهر امروز _شنبه، بیست‌وسوم دی‌_ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دفتر شهردار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هر کرمانشاهی روزانه ۷۵۰ گرم زباله تولید می‌کند که در مجموع ۷۵۰ تن زباله به صورت روزانه در شهر تولید می‌شود.

وی افزود: از مجموع ۷۵۰ تن زباله‌ای که به صورت روزانه در کرمانشاه تولید می‌شود، به میزان ۱۵۰ تن زباله ارزشمند است که دارای ارزش ریالی است و تقریباً هر کیلوگرم آن ١٠ الی ١٢ هزار ریال ارزش دارد.

شهردار کرمانشاه گفت: در حال حاضر زباله‌ها توسط اشخاص حقیقی و در مغازه‌هایی که کار بازیافت انجام می‌دهند، خرید و فروش می‌شوند و عمدتاً در محله جعفرآباد و آقاجان فعالیت دارند؛ حدود ۷۰۰ مغازه خرید و فروش ضایعاتی وجود دارد و روزانه گردش مالی این واحدهای ضایعاتی حدود یک و نیم الی ۲ میلیارد تومان است که زباله ارزشمند شهر کرمانشاه را خرید و فروش می‌کنند.

نوروزی گفت: در حال حاضر سه هزار و پانصد مخزن جمع‌آوری زباله در شهر کرمانشاه وجود دارد که زباله‌گردها که یکی از معضل‌های اصلی شهر هستند، زباله‌های ارزشمند را از داخل این مخازن به سرقت می‌برند و به مغازه‌های ضایعاتی می‌فروشند.

وی گفت: شهرداری کرمانشاه برای مقابله با سرقت زباله ارزشمند و ساماندهی جمع‌آوری زباله و بازیافت آن به دنبال اجرای طرح جمع‌آوری زباله از مبدا است که تشریفات قانونی آن در حال انجام است.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: برای اجرای طرح جمع‌آوری زباله از مبدا، حتماً با آموزش‌هایی که به شهروندان ارائه می‌شود آن‌ها می‌توانند زباله را از مبدا تفکیک کنند و به شرکتی که در مناقصه برای جمع‌آوری زباله از مبدا برنده می‌شود، تحویل دهند.

نوروزی گفت: شهروندان در طرح جمع‌آوری زباله از مبدا با استفاده از نرم‌افزاری که در حال ساخت است، به شرکت طرف قرارداد شهرداری و مجری طرح اطلاع خواهند داد که زباله تفکیک شده دارند و خودروهای مخصوص جمع‌آوری زباله به درب منزل شهروند مراجعه می‌کند و زباله را از شهروند خریداری و ارزش ریالی آن را نیز به شهروند پرداخت می‌کنند.

وی گفت: اگر بخواهیم مشکلات ضایعات و مراکز ضایعاتی را در شهر که باعث آلودگی محیط زیست به ویژه در محلات جعفرآباد و آقاجان شده است حل کنیم، باید یک شهرک بازیافت جدید طراحی و احداث شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرداری باید یک شهرک بازیافت ایجاد کند تا زباله‌هایی که در حال حاضر توسط زباله‌گردها و مردم به مغازه‌های ضایعاتی داخل شهر داده می‌شود و باعث آلودگی محیط زیست شهری می‌شود به شهرک بازیافت منتقل شوند.

وی ادامه داد: برای این کار باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و از طرفی شدیداً به مشارکت شهروندان نیاز است و شهروندان باید در سامان گرفتن بحث جمع‌آوری زباله از مبدا با شهرداری همراهی کنند و پذیرای آموزش در راستای ارتقای فرهنگ جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدا باشند.

شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری اگر بتواند این زنجیره را با کمک همشهریان اجرایی کند، مسئله پسماند و زباله‌گردی در شهر کرمانشاه برای همیشه ساماندهی می‌شود و از این به بعد پدیده نامبارکی به نام زباله گردی و حواشی آن را نخواهیم داشت.

وی گفت: شهرداری برای توفیق در این طرح باید چند گام بردارد که ابتدا باید از خود شروع کند و زباله‌های تولیدی را تفکیک و به صورت هدفمند تا سایت بازیافت حمل کند و در گام بعدی جمع‌آوری و تفکیک زباله ادارات دولتی است، سپس آموزش عمومی به شهروندان و گام بعدی ایجاد شهرک بازیافت و تبدیل مغازه‌های ضایعاتی فعلی به کسب درآمد دیگری و استقرار ضایعاتی‌ها در شهرک بازیافت و در نهایت شرکت‌هایی که از درب منازل زباله را جمع‌آوری کنند.

تردد ۴۰۰ هزار خودرو در کرمانشاه با پلاک ۱۹

نادر نوروزی گفت: معابر شهر کرمانشاه با تعداد تردد خودروها هم‌خوانی ندارد، یعنی سطح معابر نسبت به خودروهایی که در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند، کمتر است و در حال حاضر تعداد ۴۰۰ هزار پلاک ۱۹ در کرمانشاه در حال تردد است.

وی گفت: شهر کرمانشاه به دلیل اینکه در غرب کشور مرکزیت دارد و از طرفی مرکز استان و کلانشهر است، تردد به آن بسیار است و معابر موجود با تعداد خودروهای که در آن تردد دارند هم‌خوانی ندارد و مجبوریم شبکه معابر شهر کرمانشاه را توسعه دهیم.

شهردار کرمانشاه گفت: با جدیت به دنبال انضباط شهری در کرمانشاه هستیم، اکنون همان طوری که شهروندان به صورت ملموس مشاهده می‌کنند و مدام نسبت به آن ابراز نارضایتی می‌کنند این است که پیاده‌روها توسط مغازه دارها اشغال شده است که در اقدامات بعدی در خصوص انضباط شهری مغازه دارهایی که اطراف مغازه خود را اشغال کرده‌اند، باید پیاده راه را تخلیه کنند؛ زیرا این کار تخلف محسوب می‌شود و ما با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در ابتدا به تمام مغازه‌دارانی که باعث سد معبر همشهریان در پیاده روها شده‌اند اخطار می‌دهد و در فرصتی که به آن‌ها داده می‌شود موظف به رفع سد معبر هستند و اگر جمع‌آوری و رفع سد معبر نکنند، در نهایت به موجب قانون اقدام خواهد شد.

نوروزی گفت: موضوع دیگری که در راستای انضباط شهری توسط شهرداری اجرا خواهد شد بحث ساماندهی تابلوها در معابر است و تابلوهای غیر مجاز از نظر ابعاد و غیره که باعث آلودگی بصری شدند جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود و اتاق اصناف کرمانشاه در خصوص انضباط شهری و ساماندهی پیاده روها قول همکاری داده است که حداقل انضباط شهری را در معابر اصلی و بازار شاهد باشیم.

وی گفت: سه طرح انضباط شهری، جمع‌آوری پسماند و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در دست اقدام است و بخشی از آن را تا پایان سال جاری انجام خواهیم داد.

شهردار کرمانشاه گفت: در تلاش هستیم با توجه به مناسبت‌های پیش رو از جمله ده مبارک فجر، ایام انتخابات، ماه مبارک رمضان که همزمان با بهار طبیعت و عید نوروز است چهره مناسبی از شهر کرمانشاه به نمایش بگذاریم که در شأن شهروندان و مهمانان نوروزی باشد.

کد خبر 719727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.