برف‌روبی ۳۳ هزار کیلومتر راه مواصلاتی در اردبیل/ مردم از سفر غیرضروری خودداری کنید

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از شروع فصل زمستان بیش از ۳۳ هزار کیلومتر راه مواصلاتی استان برف‌روبی شده و مردم نیز با توجه به شرایط جوی و بارش برف و کولاک شدید در ۴۸ ساعت آینده از هرگونه سفرهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلیم‌ا له وثوقی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در جلسه مدیریت بحران اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به آماده‌ب اش ۸۰ اکیپ راهداری اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی مبنی بر بارش سنگین برف و کولاک شدید در ۴۸ ساعت آینده ۴۰۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی افزود: از ابتدای طرح زمستانی تاکنون با تلاش راهداران بیش از ۳۳ هزار کیلومتر باند برفروبی انجام و به هزار خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: به دلیل برف و کولاک شدیدی که در ساعت آینده خواهیم داشت، احتمال مسدودی راه‌های روستایی نیز وجود دارد که از مردم خواهشمندیم از ترددهای شبانه غیر ضروری در محورهای فرعی و روستایی خودداری کنند.

وی ادامه داد: در جهت خدمت‌رسانی هرچه شایسته به مردم عزیز برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از ماشین‌آلات نهادها و بخش خصوصی انجام شده تا در مواقع بحرانی دچار مشکل نباشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان اردبیل تصریح کرد: به دلیل کولاک شدید و بارش برف طی ساعات آینده مترددین از تجهیزات زمستانی و به ویژه زنجیر چرخ استفاده کنند و همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های راهداری و سایر نیروهای امدادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اولویت بازگشایی راه‌ها به ترتیب با محورهای اصلی فرعی و روستایی است از مردم خواست جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها حتماً با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان اردبیل تماس بگیرند.

کد خبر 719724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.