اولویت کاری همه ما، باید منافع استان و مردم باشد

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: اولویت کاری همه ما، باید منافع استان و مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت عصر امروز _شنبه بیست‌وسوم دی_ در جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند که ۱۸۵ دقیقه طول کشید، اظهار کرد: همه کارهای دستگاه‌های اجرایی و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید در راستای انتفاع استان و مردم باشد.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در خدمات رسانی به مردم، تصریح کرد: ممکن است در خصوص موضوع خاصی اختلاف نظر داشته باشیم اما این تضارب آرا نباید بر تصمیمات تأثیر بگذارد و به ضرر مردم تمام شود.

وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر، پیشانی خدمات رسانی به مردم است.

استاندار، تعامل و تغییر نگاه‌ها را لازمه پیشرفت خواند و گفت: تعامل و یک صدایی دستگاه‌های اجرایی و شوراهای اسلامی که البته به معنای نداشتن تضارب آرا و عدم ارائه نظرات نیست، توفیق در کارها را سبب می‌شود و کمک می‌کند بتوانیم اتفاق‌های خوبی را برای استان رقم بزنیم.

قناعت با تأکید بر اینکه نگاه‌ها باید عوض شود، اظهار داشت: ما باید به دنبال خلق منابع جدید و انجام کارهای بزرگ در راستای پیشرفت استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسنده کردن شهرداری‌ها به ۱۰ درصد قدر السهم تفکیک اراضی دولتی، اشتباه است، متذکر شد: شهرداری باید به دنبال خلق منابع و تولید پول از راه‌های دیگر باشد.

وی گفت: دستگاه‌ها وظیفه دارند که سهم شهرداری‌ها را به موقع و به طور کامل بپردازند.

استاندار با اشاره به پتانسیل‌های شهر بیرجند و ظرفیت‌های قانونی، خاطرنشان کرد: شهرداری باید از این دو فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

قناعت با بیان اینکه شهرداری بیرجند، الگوی دیگر شهرداری‌های استان است، تصریح کرد: هرگونه تحول و تغییر در مرکز استان بر دیگر شهرستان‌ها نیز تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که شهرداری و شورای شهر بیرجند به دنبال تحقق طرح‌های اقتصادی کلان در راستای ایجاد درآمد پایدار باشند.

استاندار به نیاز شهر بیرجند به اجرای تقاطع غیر همسطح اشاره کرد و گفت: ما این آمادگی را داریم که عملیات اجرایی دو مورد از این تقاطع‌ها را در دهه فجر آغاز کنیم.

قناعت افزود: اگر قرار است کار کنیم باید کار واقعی باشد نه از نوع کارهای غیرواقعی و نمایشی که مردم را به نظام و دولت بدبین می‌کند.

وی از تعیین تکلیف هتل کویر، مجتمع هلال و پادگان ۰۴ به عنوان سه اقدام بزرگ در مرکز استان نام برد و اظهار داشت: با عنایت به اینکه هتل کویر به مزایده رفته، پیشنهاد می‌شود شهرداری هم در راستای انتفاع عمومی در این مزایده شرکت کند و این پروژه را در اختیار بگیرد.

وی ادامه داد: موضوع مجتمع هلال و اراضی پادگان ۰۴ هم به خانه آخر رسیده و با پیگیری‌های مستمری که در تهران انجام شد، به زودی تمام می‌شود.

کد خبر 719720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.