کردستان در زمینه وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است

استاندار کردستان گفت: اگرچه کردستان از نظر وقوع سرقت جزو استان‌های آخر کشور است، اما این به معنای رفع تکلیف نیست و تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع سرقت در زمینه‌های مختلف باید در استان اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _شنبه بیست‌وسوم دی_ در سومین جلسه قرارگاه مقابله با سرقت استان که در محل سالن جلسات شهدای گمنام برگزار شد، اظهار کرد: با استناد به گزارش‌هایی که در این جلسه توسط قرارگاه مقابله با سرقت و شورای مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شد، همچنان پیشگیری از وقوع جرم مهمترین مؤلفه کاهش جرایم است.

وی با بیان اینکه در اماکن عمومی و خصوصی، نصب دوربین و تجهیزات مناسب زمینه کاهش سرقت را فراهم می‌سازد، افزود: هرچند سارقان حرفه‌ای معمولاً یک گام جلوتر هستند، اما کنترل این مهم و تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع سرقت در راستای آرامش و امنیت شهروندان ضروری است.

استاندار کردستان اضافه کرد: تبدیل کابل‌های مسی به خودنگهدار توسط شرکت برق، زمینه سرقت را در عمل از بین برده و موجب شده بخشی از آمار سرقت کاهش یابد که قابل تحسین است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه کردستان جزو استان‌های آخر کشور از نظر وقوع سرقت است، ادامه داد: مبارزه با سرقت از اولویت‌های اصلی پلیس و متولیان امر بوده و در همین راستا تدابیر لازم جهت پیشگیری از وقوع سرقت در زمینه‌های مختلف در استان باید اندیشیده شود، هرچند آمار کاهشی به معنای رفع تکلیف نیست و این آمار محدود نیز باید صفر شود.

وی تجهیز و نصب دوربین در محورهای، شهری، روستایی و مواصلاتی را در زمینه پیشگیری از سرقت تابلو در راه‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی نیازمند تدابیر ویژه دانست و گفت: همکاران در حوزه راهداری و دبیر قرارگاه مقابله با سرقت مکلف هستند همه دستگاه‌ها را به ارائه گزارش تفصیلی برای نتیجه مناسب و تحقق اهداف برتر در این زمینه مجاب کنند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه در کنار مقابله با سارقان، با مالخران اموال مسروقه نیز برخورد جدی شود، تصریح کرد: برخورد قاطعانه با افراد سارق و مالخر و دیگر مجرمانی که امنیت شهر و جامعه را هدف قرار داده‌اند در راستای کاهش انگیزه برای سرقت، با طرح و برنامه‌ریزی مناسب انجام شود و اقدامات لازم جهت مقابله با این افراد در دستور کار قرار گیرد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه کمپ ماده ۱۶ تأثیر بسزایی در ساماندهی معتادان متجاهر دارد، افزود: پرداخت مطالبات کمپ‌ها و تقویت اماکن نگهداری معتادان متجاهر با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان و نیاز به سرپناه ضروری است.

کد خبر 719707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.