زنده‌گیری و جمع‌آوری ۱۱۵۳ قلاده سگ در اراک

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: طی ۹ ماه سال جاری، ۱۱۵۳ قلاده سگ جمع‌آوری، عقیم‌سازی و در پناهگاه نگهداری می‌شوند.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: در کلان‌شهر اراک برای جمع‌آوری سگ‌ها از سلاح بیهوشی استفاده می‌شود و می‌توان گفت که اراک از معدود شهرهایی است که برای جمع‌آوری سگ‌ها از این ابزار استفاده می‌کند.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۷۲۲ قلاده سگ زنده‌گیری شد که از این تعداد برخی به علت داشتن بیماری‌های خاص حیوانات تلف و برخی نیز واگذار می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک خاطرنشان کرد: در موضوع رهاسازی سگ‌های جمع‌آوری شده، محیط زیست و منابع طبیعی نیز باید نظرات خود را ارائه کنند، در حال حاضر سگ‌های بلاصاحب را جمع‌آوری و در پناهگاه حیات‌وحش نگهداری می‌کنیم.

فدوی ادامه داد: در این پناهگاه غربالگری صورت می‌گیرد و سگ‌ها پس از غربالگری می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای عقیم‌سازی با پزشک دامپزشکی قرارداد منعقد کرده‌ایم، تاکید کرد: به این منظور منظور دامپزشک برای هر قلاده سگ ماده، ۷۵۰ هزار تومان و برای هر قلاده سگ نر ۶۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند که مصوبه شورای اسلامی شهر است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: دهیاری‌ها و مراکز خارج از شهر در صورتی که بخواهند سگ‌های بلاصاحب خود را به پناهگاه نگهداری شهرداری اراک تحویل دهند، برای هر قلاده سگ ماده ۷۵۰ هزار تومان و برای هر سگ نر ۶۵۰ هزار تومان از آن‌ها دریافت می‌شود.

فدوی با بیان اینکه این مبلغ تنها هزینه دامپزشک است و برای نگهداری سگ‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر سه اکیپ در مناطق پنج‌گانه اراک فعال است و تمام گزارش‌های مردمی که در سامانه ۱۳۷ دریافت می‌شود را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: در بعضی موارد گزارش مردمی از وجود یک قلاده سگ حکایت دارد، اما پس از اطلاع به سامانه ۱۳۷ و حضور اکیپ مربوطه سگ از آن محل به مکان دیگری می‌رود و امکان جمع‌آوری سگ‌ها وجود ندارد که موجب ایجاد احساس نارضایتی شهروندان می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: در موضوع جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب توجه به اینکه این سگ از بدو تولد صاحب داشته یا خیر دارای اهمیت است و در صورتی که قوانینی در این زمینه وجود داشته باشد می‌توان این موضوع را بهتر مدیریت کرد.

فدوی افزود: زمانی که فردی صاحب سگ باشد باید از آن نگهداری کند و اگر امکان نگهداری وجود نداشته باشد باید آن را تحویل دهد و حق رها کردن آن را ندارد که در تحقق مطالبه شهروندان بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 719703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.