اعتبارات قطره‌چکانی جوابگوی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نیست

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید اعتبارات حوزه‌های فرهنگی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی، امروز _شنبه بیست‌وسوم، دی_ در نشست با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: شورای ائتلاف ظرفیت مبارک و مؤثری است که باید از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور و در استان‌های مختلف داریم و همین ظرفیت‌ها باعث شده تا دشمنان نتوانند با توطئه‌های خودشان به این نظام ضربه‌ای بزنند که باید از این نعمت‌های بزرگ به درستی استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شورای ائتلاف ظرفیت بسیار خوبی است که می‌تواند در همه بخش‌ها کارساز باشد، گفت: فقط به انتخابات بسنده نکنید، نیروهای انقلابی باید به غیر از انتخابات در مسائلی مانند آسیب‌های اجتماعی و مسائل اقتصادی ورود پیدا کنند.

وی با انتقاد از اینکه چرا احزاب و جریان‌ها تنها کار خود را در شب انتخابات می‌بینند، تصریح کرد: به مسائل مختلف کشور ورود پیدا کنید مشکلات را دریابید و مطالبه‌گری داشته باشید.

حسینی با بیان اینکه نباید در گروه‌ها و جریان‌های سیاسی اختلاف سلیقه‌ها منجر به تقابل شود، خاطرنشان کرد: جبهه‌گیری در مقابل یکدیگر کار درستی نیست هرچند اختلاف سلیقه همیشه وجود دارد اما نباید منجر به تقابل شود.

وی به آسیب‌هایی مانند طلاق، بیکاری، خودکشی، تبعیض و بی‌عدالتی، قبیله‌گرایی و اسراف اشاره کرد و گفت: شورای ائتلاف از ظرفیت خوب خودش برای ورود به این مباحث استفاده کند.

امام جمعه شهر یاسوج یکی از مشکلات بزرگ جریان‌های سیاسی و احزاب را نبود کادرسازی دانست و گفت: دولت‌ها نمی‌دانند از چه کسانی استفاده کنند چون آن‌گونه که باید کسانی را پرورش نداده‌ایم تا بتواند امور را در دست بگیرند و جای تأسف است که دولت‌ها بگویند، نیرو نداریم.

وی مشکلات کشور را مربوط به سهل‌انگاری‌ها، سوءمدیریت‌ها و سو تدبیرها دانست و افزود: متأسفانه در همه دولت‌ها برای فرهنگ کار آن‌چنانی نکرده‌اند فقط ته دیگ اعتبارات به فرهنگ می‌رسد که آن هم ته دیگ نامطبوع و سوخته‌ای است و به درد خودشان می‌خورد.

حسینی به کم‌کاری‌ها در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: یک مبلغ دینی در روستا چگونه می‌تواند با چهار تا پنج میلیون تومان کاری انجام دهد چرا به مساجد و حسینیه‌ها ریالی کمک نمی‌شود چرا برای جاده‌ها پول خرج می‌کنند، اما برای فرهنگ هیچ هزینه‌ای نمی‌شود.

وی یکی از مشکلات دیگر کشور را مربوط به تعطیلی گزینش در ادارات دانست و خاطرنشان کرد: اگر گزینش‌ها سر جای خودشان باقی می‌ماند، چنین مشکلاتی را نداشتیم.

کد خبر 719687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.