کشف ۱۳۶۸ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱۳۶۸ میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی در آذر سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در آذرسال جاری ضربه مهلکی به قاچاقچیان کالا وارد کردند و در راستای حمایت از تولیدات داخلی اقدامات بسیار ارزشمندی را انجام دادند که در نوع خود قابل توجه بود.

وی ارزش ریالی کل پرونده‌های قاچاق کشف شده توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در آذر سال جاری را ۱,۳۶۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کل پرونده قاچاق کشف‌شده در این ماه ۳۲۵ فقره بود، اظهار داشت: پرونده‌های بالای پنج میلیارد تومان ۵۰۰ درصد، پرونده‌های بالای یک میلیارد تومان ۳۰ درصد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۶۰ درصد رشد داشتند.

سردار علینقیان‌پور از دستگیری ۳۵۶ قاچاقچی کالا و توقیف ۲۰۳ دستگاه خودرو خبر داد و عنوان کرد: در آذر سال جاری پنج مرحله طرح سراسری و منطقه‌ای مقابله با قاچاق کالا اجرا و ۵۶ دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی به‌منظور جلوگیری از قاچاق سوخت از استان گفت: در آذر سال جاری ۱۷۳ هزار لیتر انواع فراورده‌های نفتی قاچاق به ارزش ۴۷ میلیارد ریال کشف و از خروج این مقدار سوخت قاچاق از کشور جلوگیری شد که این اقدام نیز در نوع خود ارزشمند است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر قاطعیت پلیس برای مقابله با شبکه‌ها و باندها و دانه‌درشت‌های تهیه و توزیع کالاهای قاچاق خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهروندان نیز در مبارزه با این پدیده شوم که موجب برهم خوردن بنیان‌های اقتصادی جامعه، ورشکستی کارخانه‌های تولیدی داخلی و بیکاری جوانان می‌شود با پلیس همکاری و همراهی کنند و اخبار و گزارش‌های خود از فعالیت‌های قاچاقچیان، شوتی‌ها و انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 719667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.