رتبه چهارم مازندران در کسب رتبه‌های برتر کنکور و المپیاد

رئیس بنیاد نخبگان مازندران از رتبه چهارم این استان در کسب رتبه‌های برتر کنکور و المپیاد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمد آزادبخت، ظهر امروز_ شنبه بیست‌وسوم دی با بیان اینکه آمار برگزیدگان بنیاد نخبگان مازندران در سال‌جاری در بسته‌های مختلف اعلام می‌شود، اظهار کرد: از ۳۱ بسته مورد نظر قبل از سال ۱۴۰۱ این استان دارای حدود یک‌هزار و ۲۲۱۹ نفر برگزیده بوده است.

وی برگزیدگان حاضر در جلسه را برگزیدگان رتبه‌های برتر کنکور زیر صد کشور و ۹ برگزیده المپیادهای ملی عنوان کرد و گفت: امسال مازندران از کنکور سراسری ۱۷ برگزیده برتر با رتبه زیر ۱۰۰ کشور داشته است که در رشته‌های مختلف در حال تحصیل هستند.

آزادبخت، مازندران در کسب عنوان برتر سطح زیر ۱۰۰ کنکور را در جایگاه پنجم کشور بیان کرد و گفت: مازندران رتبه نخست را در کسب رتبه‌های برتر المپیاد به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه مازندران در استعدادهای برتر جزو استان‌های پیشرو قرار دارد، عنوان کرد: این استان در مجموع کسب رتبه‌های برتر و المپیادها جایگاه چهار کشور قرار گرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران خواستار حمایت استاندار و سایر مدیران دستگاه‌های آموزشی این استان در پنج محوریت بنیاد نخبگان مازندران شد و گفت: شکل‌گیری هسته‌های مساله محور، هیئت‌های اندیشه‌ورز، جذب نخبگان بعد از طرح توسعه صنعتی از جمله اقداماتی که در این بنیاد انجام شد تا مازندران بیشترین جذب نخبگان را در دستگاه‌های اجرایی نسبت به سایر استان‌ها داشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون مصوب هفت هیئت اندیشه‌ورز در این استان دستور کار است، افزود: از این تعداد سه هیئت در بنیاد نخبگان ابلاغ شده و چهار مورد دیگر در حال تشکیل و داوری است، هیئت‌های اندیشه‌ورز کشاورزی، بهداشت و سلامت، پسماند تشکیل و کارهای آن در حال اجراست.

کد خبر 719635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.