مدیران برای بحران سیل و آتش‌سوزی در مازندران آمادگی داشته باشند

استاندار مازندران سیل و آتش‌سوزی در استان را یکی از مهم‌ترین موضوع‌های این استان دانست و گفت: در این راستا جلسات متعددی از سوی مدیران شهرستانی برگزار شد و به آن اهمیت دادند تا آمادگی لازم بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز _شنبه بیست‌وسوم دی_ در جلسه استانی ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه مدیریت بحران دارای یک مسئولیت مستقل است، اظهار کرد: هر یک از مدیران لازم است با بررسی شاخص‌هایی به برنامه‌ریزی در امر مدیریت بحران کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران تعداد برگزاری جلسات در زمینه بحران را به دبیرخانه استانداری ارائه دهند، افزود: تمام تلاش‌های مدیران با یک جمع‌بندی باید به دبیرخانه ارسال شود و هر یک به مسئولیت خود به مدیریت بپردازند.

حسینی‌پور یکی از مهم‌ترین موضوع مهم در استان را سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها مطرح کرد و گفت: در این راستا جلسات متعددی از سوی مدیران شهرستانی برگزار شد و به آن اهمیت دادند تا آمادگی لازم بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه بعضی از موضوعات مهم از سوی مدیران با جلسات ماهانه باید تبدیل به گفتمان شود، افزود: در امر مدیریت جاری نیاز به توانمندسازی است و اکنون در مازندران جایگاه این مدیریت متوسط است.

وی ادامه داد: در استان به منظور شناسایی تعداد تجهیزات و ابزارآلات خودرویی جاده‌ای باید بانک اطلاعاتی داشته باشیم و اداره کل راهداری موظف به رسیدگی به امور ساماندهی تعداد انواع تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین و سبک است.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه‌ای از تمامی امکانات و تجهیزات در همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی باید اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: مدیران باید پیش از وقوع حادثه‌ای همچون تخریب پل در زمان سیلاب در جلسات استانی به بیان مشکلات زیرساختی خود بپردازدن و جلوی تخریب پل را بگیرند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مازندران به عنوان استانی چهار فصل در هر زمانی با حادثه و مشکلاتی روبه‌رو است، افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در همه فصل‌ها آمادگی لازم را در مقابل حوادث طبیعی چون سیل، وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها و رانش راه روستایی و کوهستانی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز در مناطق خطرناک و حریم رودخانه‌ها، توجه نکردن به مقاومت و توزیع صحیح ساختمان‌ها و تأسیسات حیاتی، وجود ساختارهای ناهمگون و فرسوده شهری از موارد حائز اهمیت است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند و همه پیش‌بینی‌ها در زمینه آتش‌سوزی ساختمان‌های بلندمرتبه از سوی دستگاه‌های آتش‌نشانی مدنظر قرار گیرد تا در زمان حادثه دچار مشکل نشویم.

کد خبر 719619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.