آخرین خبرها از وضعیت تعطیلی مدارس در استان خراسان‌جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی از آخرین وضعیت تعطیلی مدارس و کاهش ساعت اداری ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ محمدعلی آخوندی امروز_ بیست‌وسوم دی با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر آلودگی هوا در شهرستان‌های بیرجند، سرایان و نوار شرقی استان، اظهار کرد: با توجه به آخرین پیش‌بینی‌های هوا شناسی و کاهشی شدن میزان آلودگی هوا در استان، در حال حاضر موضوع تعطیلی مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی فعلاً منتفی است.

وی با اشاره به جلسه کارگروه مدیریت شرایط اضطرار گرد و غبار استان که به جهت تصمیم گیری درخصوص شرایط پیش آمده برگزار شد، گفت: براساس مصوبات این جلسه، دستگاه‌های تخصصی مکلف شدند اطلاعات لازم را از طریق سامانه‌های اطلاع‌رسانی در اختیار جامعه هدف خود قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با تأکید بر تداوم این شرایط تا روز دوشنبه، ادامه داد: با توجه به اینکه مدارس تعطیل نمی‌شوند، آموزش و پرورش مکلف شد شرایط را به گونه‌ای مدیریت کند که از انجام کلیه فعالیت‌های آموزشی و برگزاری امتحانات در فضای باز خودداری کند.

آخوندی افزود: اداره کل ورزش و جوانان نیز مکلف است از انجام فعالیت‌های ورزشی در زمین‌های روباز ممانعت کند.

وی با اشاره به عوارضی که این آلودگی می‌تواند برای افراد مسن، دارای بیماری‌های خاص و کودکان به همراه داشته باشد، گفت: از کلیه هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود از ترددهای غیرضروری بپرهیزند و درصورت ضرورت و اجبار به خروج از منزل، از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 719618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.