رویکرد دولت توجه ویژه به حفظ آب و خاک در کشاورزی است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه ویژه به حفظ منابع آب و خاک در کشاورزی و جمع‌آوری به موقع زکات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام ربانی امروز _شنبه بیست‌وسوم دی‌_ در دیدار با امام جمعه همدان اظهار کرد: همدان در حوزه جهاد کشاورزی از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: گسترش فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلابی در وزارت جهاد کشاورزی، جمع‌آوری زکات و مصرف آن و نظارت بر ذبح شرعی از جمله اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: پشتیبانی علمی و فقهی از مسائلی مانند انفعال آب و زمین به همراه پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد کشاورزی نیز از مأموریت‌های این نهاد طی دو سال گذشته بوده است.

در ادامه حجت‌الاسلام شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تاکید کرد: سیاست‌های نامناسب صادراتی موجب شد سال جاری نیز منابع آبی همدان مصرف شود و دسترنج سیب‌زمینی‌کاران استان بر باد رود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان نیز با بیان اینکه افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها رویکرد دولت سیزدهم است، تاکید کرد: در راستای حفظ منابع آبی و خاکی استان سال زراعی گذشته از کشت ۱۲۰۰ هکتار هندوانه جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در زمینه ترویج کاشت سیب‌زمینی اقدامی انجام ندادیم و تنها در حد ضرورت کشت می‌شود، اضافه کرد: با هدف مدیریت شرایط اقلیمی جدید استان، کشاورزی باید بر مبنای علمی صورت گیرد.

در ادامه رضا بهراملو، مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سال جاری حدود پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در استان همدان تولید شده است، اظهار کرد: ۳۰ درصد اشتغال و ۲۵ درصد اقتصاد استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه حفظ خاک حاصلخیز در کنار منابع آبی ضروری است، ادامه داد: امنیت غذایی با بهره‌برداری درست از منابع و به‌کارگیری دانش به‌روز و فنی انجام می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان از آماده شدن طرح الگوی کشت برای ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان خبر داد و گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح، ۸۵ میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

بهراملو گفت: طرح هر روستا یک دامداری هم برای نخستین بار در کشور در استان همدان اجرا خواهد شد.

کد خبر 719617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.