نمایش «کَل» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعلام اسامی نمایش‌های راه‌یافته به بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: نمایش «کَل» کاری از هنرمندان توان‌خواه استان در این بخش از جشنواره فجر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرام فرجی اظهار کرد: نمایش «کَل» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی محمدی‌دوست با ۱۲ نمایش صحنه‌ای پذیرفته شده در بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی برگزار می‌شود، به رقابت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه نمایش ۴۰ دقیقه‌ای کل به صورت فیزیکال طراحی شده است و با الگوبرداری از یک داستان کهن بختیاری، تأثیرات منفی شکار بر زندگی مردم را به تصویر می‌کشد، افزود: این نمایش در سال جاری به عنوان اثر برگزیده جشنواره تئاتر منطقه‌ای افراد دارای معلولیت آفتاب نیز انتخاب شد.

فرجی یادآور شد: در نمایش صحنه‌ای کل ۱۲ هنرمند از گروه نمایشی آستاره اجرای نقش‌ها را برعهده دارند که شش نفر از آنان دارای معلولیت‌های بینایی، ذهنی، جسمی حرکتی و کوتاه‌قامتی هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، برابرسازی فرصت‌ها، تلفیق اجتماعی و مشارکت حداکثری افراد دارای معلولیت در برنامه‌های نمایشی کشور را از اهداف بخش فراگیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد و گفت: بر اساس زمان‌بندی اعلام شده برای این بخش از جشنواره، نمایش کل دوم بهمن در تالار هنر تهران به روی صحنه خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامد سقایان در بخش‌های مختلف از بیست‌وششم دی آغاز می‌شود.

کد خبر 719604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.