۵۳ پروژه به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان در منطقه ۴ اصفهان اجرا می‌شود

رئیس اداره عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری ۵۳ پروژه در دستور کار این منطقه بوده است که از این تعداد ۴۶ پروژه در حال اجرا است و بعضی از آن‌ها به پایان رسیده است، گفت: این پروژه‌ها ۱۸۰ میلیارد تومان تأمین بودجه شده است.

امیر نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بودجه عمرانی منطقه ۴ شهرداری اصفهان حدود ۷۰ درصد کل بودجه این منطقه را شامل می‌شود، اظهار کرد: مبلغ بودجه عمرانی این منطقه بالغ بر ۵۷۵ میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود ۳۱۲ میلیارد تومان بودجه خالص عمرانی برای رسیدگی به مسائل عمران منطقه است.

وی با اشاره به استفاده بودجه مورد نظر درپروژه‌های مختلف افزود: این پروژه‌ها شامل، پروژه‌های شاخص، مهم منطقه‌ای، منطقه‌ای و مستمر است.

رئیس اداره عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از کل مبلغ پروژه‌های عمرانی از ابتدای کار تاکنون بیش از ۶۰ درصد مبلغ بودجه تأمین اعتبار شده است، تصریح کرد: در سال جاری ۵۳ پروژه در دستور کار این منطقه بوده است که از این تعداد ۴۶ پروژه در حال اجرا است و بعضی از آن‌ها به پایان رسیده و برای این پروژه‌ها ۱۸۰ میلیارد تومان تأمین بودجه شده است.

نوری با اشاره به پروژه‌های شاخص منطقه گفت: از پروژه‌های این منطقه می‌توان به تکمیل و تعریض رینگ حفاظتی شهر از کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ اشاره کرد که از مهم‌ترین پروژه‌های شاخص منطقه بوده و قرارداد آن منعقد شده است و به احتمال زیاد هفته آینده کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم منطقه‌ای ادامه داد: احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی جانبازان، مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی باغ غدیر، احداث فاز دوم کوه نخودی، فاز دوم پارک زاینده‌رود، فاز دوم مرکز نگهداری حیوانات بی‌سرپرست، ساماندهی مادی نیاصرم از خیابان حمزه تا بزرگراه شهید صیاد شیرازی، ساماندهی خیابان بازارچه از کوه شهید آبکار تا کوی انصارالمهدی (عج)، اصلاح و تعویض درزهای انبساطی پل بزرگمهر که علاوه بر درز طولی آن، درزهای اصلی نیز در حال انجام است، از پروژه‌های مهم منطقه به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان در توضیح پروژه‌های شاخص منطقه‌ای بیان کرد: اصلاح و تعمیر درزهای انبساطی زیرگذر شهید آقاخانی، احداث دوربرگردان ورودی و خروجی شهر رویاها، اجرای هفت اصلاح هندسی بزرگ در سطح منطقه نیز از اقدامات شاخص این منطقه است.

نوری با اشاره به پروژه‌های محله محور منطقه ۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ساماندهی مادی کردآباد در محله کردآباد تا حدودی انجام شده است، اما گذر بالا و گذر دسترسی، همچنین تراس‌بندی مادی همچنان انجام نشده است و در مرحله مناقصه قرار دارد.

وی ادامه داد: ساماندهی بوستان کردآباد، تعریض خیابان شهید رضایی در ورودی محله کردآباد، زیرسازی و آسفالت معابر فرعی در سطح محله کردآباد، محوطه‌سازی و ساماندهی زمین‌های ورزشی ورزشگاه کردآباد از دیگر اقدامات برای پیشرفت این منطقه بود که نسبت به پروژه‌های بزرگی همچون زمین‌های ورزشی کردآباد، هزینه کم را شامل شد، اما رضایت مردمی بسیاری در پی داشته است.

رئیس اداره عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه منطقه قصد دارد، پروژه‌های کم هزینه‌ای که رضایت مردمی در پی دارد و با سرعت انجام می‌گیرد را در برنامه خود قرار دهد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم این پروژه‌ها را برای سایر محله‌های منطقه از جمله کلمه‌خواران و پینارت در سال آینده انجام دهیم تا مشکل فاضلاب و آسفالت این محله‌ها نیز رفع شود.

وی ادامه داد: روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی در حدود ۵۵ هزار متر مربع و لکه‌گیری در حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مربع که در حال حاضر به دلیل برودت هوا قسمتی از پروژه متوقف شده است از اقدامات مستمر این منطقه بود که تا پایان سال به این آمار اضافه خواهد شد.

نوری افزود: با توجه به پروژه‌های مربوط به دفع آب‌های سطحی در سطح منطقه، لوله‌گذاری، اجرای کانیو، تعمیر، نگهداری، حفر چاه، لایروبی مسیر کانال‌ها و آب‌روها در حوزه پروژه مستمر است که هر سال نیز انجام می‌شود.

کد خبر 719587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد زارعی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    شهرداری نمی خواد ضلع شرقی کانال جیشیر را تکمیل کند واونجا را از زباله دوانی دربیار د آبروی شهر داری منطقه 4 اونجاست
  • نصف جهان IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    آقا تکلیف کوچه سخنور و انتهای شهرک پردیسو بعد از یه قرن روشن کنید ، همه جای اصفهان آباد شد جز اینجا!؟!
  • دوستعلی رمضانی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    بسی جای قدردانی است از زحمت شریف منطقه چهار اصفهان
  • دوستعلی رمضانی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    جای تقدیر وتشکر است از زحمات پرسنل شریف منطقه چهار اصفهان دست مریزاد